Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Senarai 10 Jutawan Terkaya di Malaysia


    Bangun pagi tadi terfikir tentang Syed Mokhtar Al-Bukhary. Bagaimana beliau boleh jadi sehebat itu? Beliau ada acuan hidup yang tersendiri dan saya amat mengaguminya.

    NO.
    NAMA
    NILAI BERSIH  (US$ BILLION)
    1
    Robert Kuok
    12.4
    2
    Ananda Krishnan
    9.9
    3
    Lee Kim Hua
    6.5
    4
    Lee Shin Cheng
    5.2
    5
    Teh Hong Piow
    5.0
    6
    Quek Leng Chan
    4.2
    7
    3.3
    8
    Yeoh Tiong Lay
    2.6
    9
    Tiong Hiew King
    1.5
    10
    Vincent Tan
    1.2
    Jika kita tidak mampu jadi seperti beliau, cuba menjadi yang terhebat dalam diri sendiri pun sudah memadai. Semoga berjaya dunia akhirat. 

    Sumber: Wikipedia

    19 ulasan:

    1. Kagum btl dgn syed moktar, dpt dia masukkan nama di kalangan orang cina..

      BalasPadam
    2. kagum dgn Syed Mokhtar Al-Bukhary
      dia mmg hebat.

      BalasPadam
    3. gud info ;)
      hee salu duk google2 coz lec salu suh cari~~
      btw Encik Syed Mokhtar Al-Bukhary tu bdk kelas kte pnye pak cik.. teruja kte orang dgr ble die bagi thu nti akn sponsor ble kawin.. waktu tu kte orang de presentation proposal event ~~ just sharing.. hee :D

      BalasPadam
    4. @sea_lavender wow. best ada tajaan. hehe. itu yang lain daripada orang lain, sikap pemurah :)

      BalasPadam
    5. bila nama saya nak masuk senarai... Hermmmm

      BalasPadam
    6. jeles jugak sebenarnya tgok jutawan2 ni..
      bila fikir2 balik, nak sampai ke tahap mcm tu mst susah..
      tapi, still bangga sbb ada wakil kita dikalangan kaum lain yg jadi jutawan..
      =)

      BalasPadam
    7. Memang dah lama admired Pak Syed ni...

      BalasPadam
    8. @zt-zati Langkah pun dah kena nmpak ciri-ciri jutawan. ehhe..

      BalasPadam
    9. org melayu ada jugak .. alhamdulillahhh

      BalasPadam
    10. ranking 10 jutawan di kelantan yg terbaru ada x? mohon share link :)

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728