Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Gedung Tekstil Jakel Cawangan Kubang Kerian

    Semalam genap seminggu tarikh saya mula bekerja di Gedung Tekstil Cawangan Kubang Kerian. Gedung ni merupakan cawangan keempat Jakel di Kelantan. Saya rasakan tak rugi buka cawangan di Kelantan, rakyatnya memang suka membeli belah. Cuma peniaga kecil akan sedikit gusar dengan persaingan yang ada.

    Kalau nak cari tekanan, memang banyak yang kita akan jumpa kan? Tapi saya ke sana untuk mencari keseronokan, kenal-kenal orang, cari pengalaman kerja. Itu merupakan pengalaman pertama saya bekerja. Masa lepas SPM dulu mak tak bagi kerja, duduk rumah sahaja katanya.

    Oleh sebab masalah kesihatan dan beberapa sebab yang lain, saya mengambil keputusan untuk berhenti kerja selepas dua hari bekerja. Berdiri 12 jam dari 10 pagi hingga 10 malam itu saya tak biasa. Bukan manja, cuma tak kuasa. Pengalaman dua hari bekerja itu sangat banyak memberikan pengajaran kepada saya. 

    P/s: Jumpa nanti dalam entry seterusnya :)
    Kredit Gambar: Jakel Malaysia

    12 ulasan:

    1. wah staff jakel rupanya.. kalu kelik kg bleh singgah ni.. kalau akak g jakel kubang kerian ni boleh bgi special diskaun tak? hehe...tapi org duk kl ni kalau balik suka tawaf pasar siti khadijah, bazar buluh kubu dan rantau panjang..

      BalasPadam
    2. @Aisy Nasiha
      hehhe.. ye la kakak, jakel kt mana2 pun ada tapi pasar SK ngn bazar BK tu ada kt kelantan je :D

      BalasPadam
    3. hah da keje ke?

      aku jgak y duk umah tapi still bizi mcm keje

      BalasPadam
    4. laaa.. da benti ke. bru nk g membeli. hehe

      BalasPadam
    5. @Iffah Afeefah
      dah keje dan dah benti keje pon,
      hehe duk umah pun keje jugak :D

      @Diya Edhayaa
      hahhaa.. meh la, kita temankan :D

      BalasPadam
    6. hehehe, bestnya kalau shopping kain ela yang berkenan di hati. :p nanti kalau saya balik Kelantan dan singgah Jakel bolehlah kita jumpa, ya?! :)

      BalasPadam
    7. @Rtp Farra Arisha
      kalau dah sampai KB tu, roger je dear, mana2 pon boleh.. hehe :)

      BalasPadam
    8. Takpa...Yang penting dah dapat pengalaman kerja kan...
      Walaupun hanya dua hari tapi mesti banyak pengalaman yang AhsFantasy24 dapat ^_^

      BalasPadam
    9. Shopping sakan la org kelantan lps ni..

      BalasPadam
    10. erm..pengalaman mengajar erti kehidupan..
      xpe, insyaAllah hari akn datang ada rezeki yang lain..:)

      *tima kasih tlng click2..dah click en.nuff awk kmbali.. ;)

      BalasPadam
    11. @Mimie Najib: thanks sis.. huhu tak tahu la nuuf tu, byak tidow :D

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728