Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Jerat Cinta Perangkap Benci

    Jangan tunggu terjerat baru kita nak kenal jerat dan jangan tunggu tertangkap baru kita nak kenal perangkap. Bukan nak ajar sesiapa untuk berfikiran negatif apatah lagi bersangka buruk, tapi hidup ini terlalu mengancam andai kita tak cukup waspada. Hidup ini bukan setakat lahir dan menyayangi diri sendiri, tapi hidup ini lebih daripada itu. Lebih.

    Kawan, aku sayang kau. Sayang. Rasa yang ada dalam jiwa, bukan omong kosong.

    Diriwayatkan daripada Anas bin Malik, Rasulullah SAW bersabda bermaksud: “Ada tiga hal, yang jika tiga hal itu ada pada seseorang, maka dia akan berasakan HALAWATUL IMAN (manisnya iman). (Iaitu) Allah dan Rasul-Nya lebih dia cintai daripada selain keduanya; mencintai seseorang, dia tidak mencintainya kecuali kerana Allah; benci untuk kembali kepada kekufuran selepas Allah menyelamatkan darinya, seperti bencinya jika dicampakkan ke dalam api.” (Muttafaq alaih)

    P/s: Sekarang macam ada satu perasaan nak beli baju raya. *rolling eyes. Jom Solatuttarawih!

    5 ulasan:

    1. uhibbuki fillah :)

      indahnya ukhuwah jika dasarnya adalah kerana Allah kan? :D

      BalasPadam
    2. yey...bli bju raya....teringatkan rietta pada teman mlm td...

      "baju raya 4 pasang JERR"...katanya....

      BalasPadam
    3. @HeNRieTTa JoSe
      JERR lah sangat kan.. huhu dah terlebih ;D

      @Hansyirah Takezur
      na'am.. uhibbuk fillahiaidh (:

      BalasPadam
    4. Bukan nak ajar sesiapa untuk berfikiran negatif apatah lagi bersangka buruk, tapi hidup ini terlalu mengancam andai kita tak cukup waspada.

      saya suka sgt ayt ni.......

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728