Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Bersih Sah; Perhimpunan Bersih Bukan Perhimpunan Haram

    Sambil-sambil nak tunggu Asar selepas habis kuliah petang tadi, jenguk Malaysia Kini dan Harian Metro atas talian. Kalau nak harap input isu semasa daripada kaca televisyen memang tak sempat, jarang sangat jenguk bilik multimedia di asrama tu.


    Tengah melayan Malaysia Kini, saya tertarik dengan coretan ini, "Mahkamah Putuskan BERSIH Entiti Yang Sah".  Entiti bermaksud 'sesuatu yang mempunyai kewujudannya tersendiri'. Sebagaimana yang diketahui umum, sebelum ini Datuk Seri Hishammuddin Hussein telah mengisytiharkan 14 jawatankuasa Bersih merupakan gabungan haram. Pengharaman sebenarnya tidak boleh diperkata sewenang-wenangnya kerana perbuatan ini boleh dianggap sebagai mencabuli hak yang dijamin di bawah Perlembagaan Persekutuan. 

    “Bersahurlah, sesungguhnya pada sahur itu ada keberkatan”. (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

    Tepuk dada, tanya iman. Malas nak hurai panjanglah. Jom tidur, esok pagi jangan lupa sahur.  Kalau nak tahu lebih lanjut, intai di http://www.malaysiakini.com/news/204461.

    8 ulasan:

    1. haiii... poliyik den tak pandai sgt. kena menilai sndiri ni. masih belum cukup pengalaman.

      BalasPadam
    2. @Leeza dayasari [santai leeza]
      Me too.. But bersih ni bukan mana2
      parti, all about tuntutan penambahbaikan shj (:

      BalasPadam
    3. hoho. logo halal jakim tu..

      tu la. pening ngan fatwa sekarang. macam2 disebutnya. diharuskan lah atlet berbuka untuk meraih emas.

      memeningkan. --"

      BalasPadam
    4. @Hansyirah Takezur
      bila bercakap dulu baru nak fikir/selidik,
      macam tulah gayanya (:

      BalasPadam
    5. sebenarnya susah nk faham isu isu politik ni.. sekjap ckp A skejap ckp B... heee

      BalasPadam
    6. haaa harap2 rakyat yg salah paham dengan istilah bersih tuu .. pleaseeeeeeeeeeeee lah paham kan diri anda huhu

      BalasPadam
    7. @ieda
      (:

      @reenapple
      senang sahaja, buang yg keruh,
      ambil yg jernih.. hak kita utk nilai sendiri (:

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728