Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Bila Cinta Yang Kau Puja Mengundang Celaka

    Bila orang yang sayang kau kata dia cinta, kau bangkitkan cereka jadikan semuanya cela. Walau dia sayang kau bagai nak gila, kau kata semua itu sandiwara semata. Bukan sahaja sayang dia yang kau persia, bahkan segala tentang dia juga turut kau hina.
    Tapi bila sampai masa orang yang kau sayang kata dia cinta. Kau kata dia setia walau dia nyata main kayu tiga. Dalam kau tak duga, mungkin juga empat, lima. Kau butakan semua, konon dialah dewa; yang akan kau selalu puja dan cerita. Konon hanya dengan dia kau akan selalu gembira. Dia selalu buat kau ketawa dan mengusir duka. 

    Lihat sahaja semalam cerita, apa tidak cukup untuk buat kau buka mata? Apa kau masih kabur teraba-raba dek terbelit kata? Apa engkau masih perlukan dia untuk kau kikis harta? Mohon ingat, kau bukan tak punya apa-apa. Apa kau tidak sayangkan jasad dan jiwa sendiri, wahai permata jiwa?

    Apa tidak kau tahu, itu semua mengundang celaka? 

    P/s: Biar aku pemerhati sahaja. Biar?

    24 ulasan:

    1. sakitnya bila org dustakan cinta.
      ouch...

      BalasPadam
    2. salam..

      insyallah, cinta itu akan membawa bahagia jika ia hadir kerana Allah ;)

      BalasPadam
    3. kalau namanya sayang ,da tau jahat pun , still nak kata baik kan . :')

      BalasPadam
    4. @Syira
      uhibbukfillah ya ukhti ^^

      @Hansyirah Takezur
      lagi sakit bila tengok org yg kita cinta
      tu cintakan cinta yg dusta (:

      BalasPadam
    5. @Nelly The Strange
      totally right my dear !

      @Iffah Afeefah
      buat yg tahu nilai dan harga ^^

      BalasPadam
    6. eh... macam pantun seloka pun ada :)

      BalasPadam
    7. @Nong Andy
      serap roh orang lama2 kak, hehe ^^

      BalasPadam
    8. cinta itu benar buta atau ap? ='/

      BalasPadam
    9. jgn jiwa yg memerhati itu juga tersiksa .. ekeke ;)

      BalasPadam
    10. wah..mood cintan cintan yer,,:P

      BalasPadam
    11. sakit sgt bila cinta didusta..

      BalasPadam
    12. i love the quote in the picta....

      BalasPadam
    13. Hmm...lumrah manusia....termasuk diri sendiri..hehehehe

      BalasPadam
    14. Kerana nafsu cela sering saja dibiarkan dan ditutup dgn cerita dusta penyedap cerita...

      BalasPadam
    15. @msredcheesecake
      akhirnya hati jua yg terluka..

      @Lynn
      Huhu.. bila hati dah sayang ^^

      @HeNRieTTa JoSe
      me too (:

      BalasPadam
    16. betul apa yg dia ckp cuma blm tentu betul dgn pilihan dia cadangkan jer.. :D

      BalasPadam
    17. perghhh ramai jugak yang hati terluka kat atas saya ni... :P

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728