Rindu Itu Seksa? Ada Orang Tanya.

Mereka tanya, "apakah rindu itu sesuatu yang menyeksakan?" Dalam bercinta atau berkasih sayang, bila kita rasa rindu tapi kita tak boleh nak jumpa seseorang yang dirindui tu, memang seksa. Rasa macam nak tarik rambut, jerit kuat-kuat, terjun bangunan. Eh, itu melampau! Sabar sayang, rindu itu penguat sesebuah hubungan, jangan dijahanamkan dengan sesuatu yang gila, nanti menyesal.
Bila tiba hujung tu memang menggila-gilalah rindu. Rindu mak abah, rindu kawan-kawan. Bila dah ada suami nanti, tambah lagi satu kerinduan.*Gelak mengada-ngada. Tapi mood rindu tu terkakis sikit sebab ada program bersama pelajar UKM sampai pukul 6 petang semalam, agak sibuk. Bila tengok gambar adik-adik junior yang comel kat atas tu, rindu maktab la pula. Bahagia kan duduk maktab? Curi gambar Paen Bubu, minta halal baby. *Senyum comel.

P/s: Jom balik maktab kejap, bye!