Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Melupakan Cinta Lama. Kau Boleh?

    Memang tak susah untuk cakap cinta lalu tu dah tak relevan. Memang senang bila cakap cinta lalu tu dah tak ada guna. Memang tak susah untuk cakap cinta lalu tu perlu dibiar berlalu. Memang mudah bila cakap cinta lalu tu perlu dilupa. Tak relevan, tak ada guna, biarkan berlalu dan perlu dilupa tu adalah frasa-frasa yang mudah diungkapkan kepada mereka yang telah meninggal atau ditinggalkan cinta. Tapi...

    Tapi bagi saya, ingatan tentang cinta lalu yang menerpa tanpa rasa sakit itu pun sudah lebih daripada cukup. Senyum.

    P/s: Lupa? Mustahil. Melainkan alzheimer.

    40 ulasan:

    1. biarkan cinta itu dtg sendiri..wahhhh

      BalasPadam
    2. "ingatan tentang cinta lalu yang menerpa tanpa rasa sakit itu pun sudah lebih daripada cukup"
      Betul Betul :-D

      BalasPadam
    3. aku cinta padanya yang lupa untuk mencintai aku.hehee

      slmt malam^^

      BalasPadam
    4. @EnciK AxixOu
      Biarkan aku jatuuuuuuuuuuuuuh cinta ;D

      BalasPadam
    5. perhhh..betol melainkan alzhemier..

      BalasPadam
    6. memang susah nak lupakan cinta lama apa tah lagi kalau yang first love

      BalasPadam
    7. memang susah nak lupa..tetap akan ingat cinta lama..

      tapi ila cb fikir balik..kalau dia xingat kita..buat apa kita ingat dia kan..

      so ingatla y mengingati kita..ehhheh

      BalasPadam
    8. @nohfee
      Cinta pertama tu = cinta yang paling lama kan? ;)

      BalasPadam
    9. @ILA HonEyBuNNy
      Ingat Ila je laaaaaa. Jangan nak lupa datang
      sini la ea dear ;D

      BalasPadam
    10. klu kena alzheimer.. pergh! sedih!

      BalasPadam
    11. cinta lama mmg indah, lg sedih bila ianya b'akhir..
      tp ketika kite mula belajar melupakannya, ia dtg kembali tanpa diundang dan hanya mpermainkan perasaan...mmg kuang ajaq!

      BalasPadam
    12. ingatan tu xkan luput ataupun lupa..tp psaan syg dan terluka tu akan hilang hari demi hari..

      terutamanya bila jumpa dgn cinta baru..:)

      apa2 pon..1st love will be remains forever...hukhukhuk

      BalasPadam
    13. wah...
      berbicara psl cinta..
      mmg susah nk lupa cinta lama..
      lbh2 lg cinta pertama..
      cehwah.. :)

      BalasPadam
    14. @Halimatun Sa'adiah
      Mungkin dia perlukan lebih banyak
      pengajaran untuk menjadi cukup ajar :)

      BalasPadam
    15. memang takkan hilang memori lepas2, nak2 berkaitan ngan org yg pernah disayangi..tak gitu?

      BalasPadam
    16. salam tuan rumah.. join bagi komen hehe

      takan pernah lupa.. yang pahitnya dan yang manisnya.. ia telah berlalu. tapi tetap tertinggal di 'situ'. hakikatnya dia adalah bekas kekasih.. smpai bila2 pun tetap ex kita.. dan hakikat itu tak akan berubah.. kecuali ada jodoh kita dgn dia di kemudian hari-wallahualam.

      BalasPadam
    17. @Nong Andy
      Kehadiran yang sangat dialu-alukan,
      Betul tu, kalau ada jodoh lagi, dah
      tak jadi nama ex dah :)

      BalasPadam
    18. alzimer pun kadang2 boleh ingat..
      inikan pula bukan alzimer..

      :p

      kueh

      BalasPadam
    19. kadang2 aku memang nak jadi alzheimer.. =)

      BalasPadam
    20. Jangan mal, nanti makin banyak menyusahkan,, huhu~

      BalasPadam
    21. ditinggalkan xpe,tp janganlah tanpa kata-kata.bikin seksa saje..huk3

      BalasPadam
    22. cane lak nak hndle cinta yg tgntung tnpa jawapan .. lagi sakit .. :(

      BalasPadam
    23. @Kira Kekuri
      Kurangkan ingatan, boleh,
      bilangkan ingatan, entah macam mana :)

      BalasPadam
    24. @maryam
      Betul, biar ada kata putus kan? hehe~

      BalasPadam
    25. @.izzatul.hazwani.
      Yang ni kita kena sama2 nyanyi lagu
      gantung by mely gslow, huhu..

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728