Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Kalau Tuhan Pisahkan, Awak Marah Tuhan?

    Kalau malam-malam yang sebelumnya, masa ni saya dah dibuai mimpi. Tapi saya ambil masa kejap. Cerita tentang orang yang saya sayang. Orang cakap bila kita sayang seseorang, kita tak perlukan sebab. Macam saya sayang dia, saya tak tahu kenapa saya sayang dia.

    Oleh sebab sayang dan tak nak kehilangan, saya selalu pesan pada dia nanti janji jangan tinggalkan saya sebab saya cukup gembira bila bersama dia. Saya tak nak berpisah dengan dia. Kemudian dia pandang saya dengan muka yang selamba macam tak ada dosa sambil cakap, "kalau Tuhan pisahkan kita, awak marah Tuhan?" Saya senyap, semua kata yang tersusun lenyap.

    Alih muka, pandang jauh sedepa, buat muka macam manusia yang tak pernah ada perasaan apa-apa. Dalam hati saya cakap, "saya tak marah Tuhan, saya tahu Tuhan dah aturkan yang sebaiknya dan segalanya adalah ketentuan. Cuma saya nak tengok kesungguhan awak untuk betul-betul selalu ada untuk bersama saya. Selebihnya saya berserah." Ya, saya kalah dan saya pilih untuk mengalah.
    P/s: Banyak ketika perempuan ni banyak mengada-ngada; macam saya. MyEm0.Com

    33 ulasan:

    1. entry yg hebat sis :-) semoga kita sentiasa menerima ketentuan Ilahi. Allah swt MAHA MEngetahui segalanya:_)

      BalasPadam
    2. err..sy pun kdg2 mengade2 gak :P

      BalasPadam
    3. huhuhu.. andai dia bukan jodohku, aku redha.. :')

      BalasPadam
    4. ent3 yg leh buat lelaki rase nk kne buat yg t'baik untuk dapatkan yg r'baik

      BalasPadam
    5. @snf
      Ya, Allah tahu yang terbaik buat hambanya :)

      BalasPadam
    6. @Ameer Faris Azman
      Biasa-biasa sahaja, terima kasih
      sudi menunjungi ;)

      BalasPadam
    7. @Ameer Faris Azman
      Biasa-biasa sahaja, terima kasih
      sudi menunjungi ;)

      BalasPadam
    8. @EnciK AxixOu
      Lelaki akan bersungguh-sungguh untuk
      orang yang dia sayang, biasanya :)

      BalasPadam
    9. kita berdoa agar jodoh kita dengan orang yang kita sayang.. semoga jdoh ayu panjang bersama si dia :)

      BalasPadam
    10. @cikgu ainura
      Nuyu pun same,
      si dia dah kerja tu bolehla plan slow2 :)

      BalasPadam
    11. biasalahh....
      kadang kadang nak uji juga kan..
      bagusla jawapan dya mcm tu...


      aihh, knmall? org kb ke.. ^^

      BalasPadam
    12. memang kalau dah sayang rasa tak nak berpisah tapi takdir tuhan siapa kita nak menolak..

      BalasPadam
    13. syahdu kot baca entry neh...

      buat ila baca 2 kali tau..

      BalasPadam
    14. thnkx share link ngn sye ~
      erm nice entry =)
      redha itu pasti, pasrah itu menyerah~
      yakin la dgn ketentuan-Nya Dia Pengatur trbaik dalam hidup kte..Insya-Allah

      BalasPadam
    15. sedih la baca entry ni . dila takut sgt tak dapat bersama si dia sampai akhir hayat dila :'(

      semoga hubungan kakak kekal selamanya dengan si dia . amin :)

      BalasPadam
    16. @Saddila
      Kita pun doakan kamu supaya kekal
      bahagia sampai syuga bersama si dia :)

      BalasPadam
    17. Memang kena terima hakikat ketentuan Tuhan :)

      redha jela..

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728