Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Kawan Macam Bangkai

    Kawan ni ada macam-macam jenis. Jangan layan sangat kalau orang berkawan dengan kita sebab sesuatu kepentingan, lambat laun nanti dia akan kecewakan kita. Bila? Bila kita dah tak jadi kepentingan buat dia, masa tu usahkan nak minta tolong dia, batang hidung pun dah tak nampak.

    Kita sebagai kawan ni pun kena faham, kawan kita tu ada kehidupan dia yang tersendiri, bukan 24 jam boleh ada dengan kita. Sebab tu kita perlu ada ramai kawan, supaya nanti hidup tak bosan. Jangan nak sombong sangatlah, dah pakai kaca mata, jalan lenggang-lenggang sampai terlanggar orang pun kita buat tak tahu, siap jeling lagi, itu masalah. Oh, no .No. No. Tak elok.

    Tapi kadang-kadang kita akan jumpa kawan yang jenis tak habis-habis nak sakiti kita. Nampak tenang-tenang air, konon-konon tak ada buaya. Depan kita memang nampak jelita, pendiam sahaja, di belakan lain cerita, mulutnya sungguh puaka. Apakah?

    Bila salah yang dia buat tu betul-betul nyata dah kantoi, pandai minta maaf. Itu kita kena puji, bagus. Tapi tak sampai 24 jam, dia buat lagi. Lagi ... dan lagi. Kadang-kadang kita rasa nak hantuk kepala dia laju-laju kat dinding supaya dia lupa untuk ulangi perkara sama yang menyakitkan tu. Tapi kita siapa? Sudah, diam-diam sahaja, doakan dia tak lagi kacau kita.

    P/s: Kau ada kawan macam tu? Sekarang saya nak tanya, "kucing kau dah mati, kau nak simpan lagi?"

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728