Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Tak Perlulah Berlagak Diva. Tak perlu.


    Orang cakap, kalau nak buat apa-apapun, biarlah kena pada tempatnya. Betul? Betullah. Saya istilahkan ia sebagai adil. Dia buat silap, bagus, saya puji kamu kerana kamu menegur kesilapannya. Jauh di sudut hati, saya doakan agar dia menerima teguran kamu dengan berlapang dada, yang mampu membuat dia sedar, dan sekiranya dia berubah; Alhamdulillah.

    Saya tak hukum awak juga buat kesilapan, tapi saya tak senang bila awak jaja cerita dia kepada orang ramai, bagitahu semua konon-kononnya awaklah penyelamat. Awak dah tegur dia. Awak dah nasihat dia. Apa awak rasa perlu untuk buat tindakan susulan macam tu? Pada saya; tak perlu awak. Tak perlu. Itu keaiban dia.


    Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Barang siapa menutup aib seseorang Islam, maka Allah akan tutupkan aibnya di dunia dan di akhirat. (Hadis riwayat at-Tirmidzi)


    P/s : Mohon lindunganMu daripada segala rasa yang merosak binasa.

    11 ulasan:

    1. moga kita djauhkn dr sifat begini.. :)

      BalasPadam
    2. dia nak menonjolkan diri nya lah tu...

      BalasPadam
    3. emm
      berkali2 sy bace ni
      hehehee

      betul2
      cukuplah antra kita, dia dan Tuhan yg tahu akan sebena2 hal kan =]

      BalasPadam
    4. ke dia baru nasihat orang je ? heee ;)

      BalasPadam
    5. ya setuju tu...

      Allah dah tutup aib kita..jangan kita lak nak buka aib org lain....

      BalasPadam
    6. salam..

      sifat2 yang sebegini2 memang akan dimurkai Allah SWT

      BalasPadam
    7. dah singgah balik ..

      " missing you "

      BalasPadam
    8. betol tuh..kena tutup aib org..sepatutnya org yg menasihati tuh kena reflect diri sndiri n amik pedoman :)

      BalasPadam
    9. ada juga pernah jumpa org yg mcm tu... hmmm

      BalasPadam
    10. orang ni macam-macam ragam. Chill, dear =)

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728