Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Praktikum 1 | Sekolah Kebangsaan Budu


    "Guru bukan sembarangan orang, harus kuat rasa bertuhan, mengajar mendidik penuh kesabaran, tidak pernah mengharap balasan"
    Tempoh Praktikum bersisa lagi satu minggu. Serius, rasa tak nak tinggalkan sekolah tu. Rasa masih banyak yang belum terlaksana di situ. Encik, boleh tak kalau saya tak nak balik IPG? Saya nak terus duduk di SK Budu. Berangan!

    Praktikum kali ni buat saya teguh berdikari, tanpa teman disisi. Tapi tak mengapa, semuanya adalah sesuatu yang pasti, apa jua yang saya rasa, kehidupan ni perlu diteruskan. Nyatanya, saya bahagia dengan jalan yang saya jalani.

    Memang, bila pensyarah cakap nak datang tengok kita mengajar, gementar. Risau. Tapi sebenarnya tiada apa yang perlu dijadikan keluh kesah bila kita sentiasa buat yang terbaik untuk anak didik kita.

    Kamu, saya mengajar bukan untuk guru besar, bukan untuk pensyarah, tapi untuk anak didik saya. Saya akan puas sekiranya melihat anak didik saya seronok belajar, gembira, dan paling penting mereka mampu memeluk ilmu yang saya sampaikan.

    P/s: Rindu pada kampung halaman telah mengheret saya ke teratak bonda.

    23 ulasan:

    1. =) i feel what u feel..k.subi ada lg 3 mggu..

      BalasPadam
    2. >> MerLe:

      hehe welcome 2 IPG :D

      BalasPadam
    3. best kan kalau jadi cikgu~

      BalasPadam
    4. >> shanas:

      xsmstinya ckgu,
      klw kte mnat, sume jd best :)

      BalasPadam
    5. >> diera cikimon:

      thanks syg~
      :)

      BalasPadam
    6. praktikal sy pun nk abis dah...
      malas nk balik kolej...
      kene present ag...
      hehehheheh

      BalasPadam
    7. best of luck chikgu ayu....hehe.. :D

      BalasPadam
    8. >> Mohd Ridhuan:

      huhuhu, tu la..
      ngn asimen ag, aduyai...

      BalasPadam
    9. >> mien eaststar:

      thanks cikgu mien!
      heheh~

      BalasPadam
    10. salam..

      membaca entri terimbau kenangan sewaktu saya praktikum dulu..

      BalasPadam
    11. tahniah...cikgu adalah insan yg mulia..insyaALLAH

      BalasPadam
    12. uniknye nama skolah tu..huhu..tahniah sbb berjaya habiskan tmph praktikum..eh, lg sminggu kan..hope nt berjaya mnjd pndidik yg cemerlang InsyaAllah..

      BalasPadam
    13. Perjuangan memerlukan pengorbanan.
      Be yourself is the best way.


      Tips penjagaan gigi

      BalasPadam
    14. salam
      gua mau ucap sela,at pagi cikgu

      jadi cikgu ni bagus sudah pencen pon org pangil cikgu

      BalasPadam
    15. >> Sekamar Rindu:

      huhu org bru kne byak
      mnuntut dgn org lama :)

      BalasPadam
    16. wahhh..memang bersemangat betul cikgu kita seorang ni..huhu

      BalasPadam
    17. hehehhehe...
      singgah sini...
      praktikal sy dah tamat dah...
      kene balik kolej balik...
      ehhehhehhe

      BalasPadam
    18. good luck....semoga tabah dan tidak berputus asa untuk mendidik anak bangsa menjadi orang yang berguna....



      New Entry: TAMRA THE ISLAND

      BalasPadam
    19. As salam...

      S.K Budu kat daerah Lipis tu ker?

      BalasPadam
    20. thanks buat sume2 syg yg komen,
      mwah...........! ^^,

      >> Admin:
      a'ah.. daerah lipis,
      area benta.. :)

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728