Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Senyum Februari: Harga Minyak Naik Lagi!


    Memang menarik, harga minyak naik lagi di Februari 2011 ni. Hajat saya nak pergi sekolah naik Mercedes dan BMW rasanya perlu dihentikan. *Haha, berangan!*

    Biasalah tu, seusai pilihanraya, ada-ada sahaja agenda yang akan mengguriskan hati rakyat dan sekarang kenaikan minyak RON 97 (RM 2.40 seliter naik kepada RM2.50 seliter) bermula hari ini. Takkan nak menampung balik duit pembelian umpan-umpan pengundi? Apung, mengapung, terapung pun lantaklah, yang pastinya apa yang mereka buat, kita terpaksa terima.

    P/s: Sila menjadi cerdik sewaktu pilihanraya. Saya tak kisah sesiapa yang memerintah, tapi saya menyokong pemerintahan Islam! Kalau Sekalian rakyat berlapar, pemimpin yang terdahulu merasainya, bukannya berlagak sewa hotel RM 100,000 untuk semalaman di Dubai!

    31 ulasan:

    1. mengajak kepada perubahan adalah suatu proses yang amat sukar mengikut kajian psikologi. Manusia amat sukar untuk diajak berubah, kecuali kita melakukannya dengan penuh usaha dan bertubi-tubi serta bersinambung kaedahnya. Manusia memang payah untuk berubah walaupun di depan mata mereka telah ada bukti memaksa mereka berubah. Namun perubahan biasanya berlaku apabila manusia telah terhimpit oleh masa, keadaan dan tempat. semoga rakyat Malaysia sedarlah. Berubahlah untuk lebih baik

      BalasPadam
    2. setuju 120% ..
      cubalah berubah .. x salah tukar kerajaan , cuba dulu baru tahu .. kalau tidak kita yg merana mcm nie .. yg kaya makin kaya kaut keuntungan .. yg miskin makin merana .. mcm mana nak idup !!!!!

      BalasPadam
    3. Semoga rakyat kita di sana dilindungi Allah..
      dan semoga urusan mereka dipermudahkan Allah..
      sama2 kte brdoa..

      Terbaru:
      -TERKINI: KRISIS DAN DARURAT DI MESIR, BUTAKAH KITA?
      -HARGA MINYAK NAIK LAGI PADA 1 FEBRUARI 2011

      BalasPadam
    4. ini kenaikan keempat dalam jarak masa yang singkat, pastinya kesan kenaikan harga minyak ni akan diikuti dengan kenaikan harga bahan mentah lain..Oh..kasihan kepada golongan yang sederhana dan miskin. kehidupan yang sempit tentu bertambah tersepit lagi dengan senyuman Februari ini.

      UPDATE!
      Kronologi peristiwa KRISIS MESIR
      Krisis Mesir, Apa tindakan kita?!

      BalasPadam
    5. yeay...minyak naik lagiiii..
      yesss.

      BalasPadam
    6. urm..
      kasihan org bwahan...
      mengapa ini terjadi??

      BalasPadam
    7. >> SINGALAUTMETRO:
      smoga pemikiran kita xdikongkong dgn
      1kg minyak msak dan shelai kain batik..

      >> ieda:
      kte xksah sape on yg mmrintah, tp sila
      cakna dgn cogankata yang telah ditaikkan..
      konon rakyat didahulukan?

      BalasPadam
    8. >> student:
      yewp knaikan mnyak nie akn mnyebabkan
      chain reaction..

      >> saya_arief:
      hahaha weks..! :P

      >> Noratikah bt abidin a.k.a titud:
      ksian tud, kpmpinan kte da byak tglincir
      dari tuntutan agama..

      BalasPadam
    9. kalo minyak da naik..

      naik kanla gaji..dapat bunus ke..baru best...hehe

      BalasPadam
    10. apa yang saya mampu cakap saya respek awak sangat-sangat..

      BalasPadam
    11. >> cikceriacorner:
      ha yg tu yg kte nak..tp klw dok
      ngarap gtu, mmg jd mat jenin la, huhu~

      >> suri solehah:
      *blurr* kenapa? hhu..

      BalasPadam
    12. Susah nak ckp lah pasal isu minyak ni..
      Huhuhu..

      Latest entry : Fynn Jamal nak bunuh aku?

      BalasPadam
    13. Pokcik sekarang dah naik minyak....rasa nak langgar je kete tu...heheheh tetiba je...

      BalasPadam
    14. >> d_tieah:
      huhu tu la, smpai xtw nk ckp pew
      da nei..hmm~

      >> saya:
      me tooooo...!

      >> HaNTwO :
      jgn pokcik jgn.. xensem la klw wt
      camtu..! hehehehee~

      BalasPadam
    15. sebelum pilihan raya.. bukan main jnji2 manis.. after dah menang.. ape kes semua naik nie... :)

      BalasPadam
    16. alamak! naeklah selagi boleh!muahaha

      BalasPadam
    17. smua menda naik.. hehe. kalau cmni.. darah pun boleh naik oooh.. hehehhe

      BalasPadam
    18. harap2 ramai yg akan buka mata pasni..
      jgn smpai rakyat bertindak untuk gulingkan kerajaan zalim sprt di mesir..

      BalasPadam
    19. >> cikgu ainura:
      naik snyap2 tu xthan..huhu klw mnde
      lain sbuk nk kc tempek lam tv..

      >> arep_lockermonth:
      hehe rasaai nikmat BN (barang naik)!

      BalasPadam
    20. >> ANATI SOKI:
      darah kte da slalu naik, jgn smpai
      rkyat bradu tnga mcm msir tu dhla..hu

      >> Solihin Zubir:
      harap2 mata yg brkaca mata lebih celik
      dlam apa yg brlaku..

      BalasPadam
    21. malas nk ckp. memang akan sentiasa naik je. gaji ta naik2 plak..hurmmm

      BalasPadam
    22. Bagus betul ni..kerajaan yang memerintah cukup2 adil..bagi naik lagi dan lagi..kicap bawang minyak kelapa kena naik juga..baru hidup bertambah suka ):

      BalasPadam
    23. lepas ni ape pulak yang akan naik..huuhu
      mAcam2...elaun bila nak naik ek??hehe

      BalasPadam
    24. >> Khairul Atikah @ Cik Yuki:
      msalah dalaman krajaan kte, huhuhu~

      >> relevan:
      1 Malaysia....!

      BalasPadam
    25. >> Mr. TN_SkY:
      nk naik mnyak cmane klw minyak xtwun,
      huhuhu..

      >> ♥ LULU ♥:
      jenuh tngu elaun naik..huk3

      BalasPadam
    26. Harga petrol berkadar terus dengan kemenagan BN dalam pilihanraya.

      Semakin banyak BN menang pilihanraya maka akan semakin naiklah harga petrol.

      Tempah isteri melalui laman web

      BalasPadam
    27. saya sokong!!
      jangan smpai malaysia jadi mcm mesir sudah..huhu..
      tapi rakyat malaysia masih ada nilai sopan santun yg tggi kot..

      BalasPadam
    28. >> Miecyber:
      oleh itu, mengapa byar lebih? hehe..

      >>~hAKim ZaiLAn~:
      alhamdulillah selagi boley bsabr kn,
      huhuhu~

      BalasPadam
    29. Buka mata~buka hati~ramai yang menginginkan perubahan tetapi takut utk menyuarakan hasrat. Selama mana lagi rakyat yang 'didahulukan' ni terus ditindas??tepuk dada tanya hati,tanya akal...

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728