Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Sedangkan Roda Pancit Pun Boleh Berputar

    Hmm hidup ni ibarat wayang gambar yang selalu kita tonton di layar putih. Kitalah watak, kitalah penonton dan kitalah pengkritik yang hebat. Masakan segalanya diaturkan hanya untuk sia-sia?

    Hidup ibarat roda... Jangan mudah lupa diri saat dihurung kesenangan dan keselesaan. Kita bukan nujum yang sempurna. Keangkuhan tatkala di atas pasti membaham segalanya saat roda terpaksa akur pada putarannya. Ada ketikanya ia terhenti di bawah.

    Hidup ibarat roda... Ada masa kita senang, ada ketika sebaliknya. Harapnya dalam masa kedua-dua itu kita tak lupa tentang sesuatu yang seharusnya kita ingat; tentang roda dan putarannya. Lantas, jangan terlalu angkuh saat kita senang seolah-olah kita takkan merasa susah untuk detik yang seterusnya. Jangan pula terlalu meratapi saat di bawah kerna pasti ada esok meski di lain alam.

    Life is like a wheel... Sooner or later, it always come around to where you started again. Jadi mulakan segalanya dengan hati yang rendah diri. Semoga kita tak lupa diri...

    P/s: Saya belajar, walaupun saya punya kekasih hati namun saya tetap perlukan kawan-kawan. Itu jua yang seharusnya dia sedar. Peace!

    23 ulasan:

    1. sesusah mane pun hidup ini, pasti ada kesenangan jua...insyaALLAH. nice entri...^_^

      BalasPadam
    2. tabah lah setiap kali menghadapi ujian Allah....sebab semuanya pasti ada hikmah..btw..sangat setuju..hidup memang ibarat roda...

      BalasPadam
    3. haha ..
      p0st ni bes ..
      yeah !! we n0t aLwys up ..
      n never be down alwys .. :)

      BalasPadam
    4. betulbetulbetul...
      tapi kalau roda kayu patah alamatnye tersangkut la situ..

      BalasPadam
    5. hidup ni memang ibarat roda..cumakita je belom sedar dan sedar...manusia ni mudah sgt lupa...terutama melayu!!!

      BalasPadam
    6. roda pancit leh berputar? menarik teori ni.. tapi memang betul r.. x selame nye kat atas kan.. so kne ingat n x lupe diri r.. =)

      BalasPadam
    7. salam..ila pun suka post neh....ada kaitan juga ckit2 dgn entry ila tu kan....setuju2....like byk2..heheh

      BalasPadam
    8. betul tu.. tak selalunya kita akan sentiasa di atas.. jadi sentiasalah merendah diri.. tak rugi apapun..

      BalasPadam
    9. suka la ayat kak yu.. ^^
      post ni pon best! motivational.. :)

      BalasPadam
    10. sahabat lebih penting drp kekasih.. :D

      BalasPadam
    11. salam

      umpama hati dan perasaan,,,

      ada pelbagai rasa dengan sejuta tafsiran

      BalasPadam
    12. nice entry..hidup ibarat rodaa..:)

      BalasPadam
    13. itu yang perlu....seintim mana kita dengan kekasih, kawan2 jgn kita lupa...sebab tanpa kawan2 memang tak ceria la hidup kita :)

      BalasPadam
    14. hari ni kita dibawah.. esok lusa sapa tahu untung nasib kita... jadi sentiasalah bersyukur..

      BalasPadam
    15. setuju tuu .. kita kena belajar hadapi semua dugaan dgn tabah selagi kita bernyawa .. sungguh pedih sebenarnya

      BalasPadam
    16. setiap dugaan ada hikmahnya...
      heheeee

      BalasPadam
    17. kekasih ati,,???hehehe...yup,bila kita da mkin dewasa,makin byk cabarn yg pelu kita hdapi..suka & duka i2 lumrh dlm khdpann...lebiu!!!

      BalasPadam
    18. siapa kekasih hati awak itu ?? :PP

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728