Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Jangan Terpedaya dengan Gula-gula Media

    Dulu kalau nak tahu apa-apa berita, sah-sah buka tv, dengar radio, beli surat khabar. Tapi sekarang dunia makin berkembang, kalau ada kesempatan untuk mendapatkan berita daripada sumber yang pertama khususnya mangsa keadaan, itu lebih baik kan? Bukankah berita itu lagi sohih? Tak ada penambah perisa dan tiada pencatu rasa.

    Paling menyampah bila berbuih mulut pemberita lembu dan bernanah jari penulis pandir bersusah payah untuk menyusun ayat, tanam tebu, letak bunga dan macam-macam lagi dalam berita yang ingin diwartakan untuk tampak indah, tapi hakikatnya? Hampeh!

    Bukan apa, bila da masuk media, banyak benda yang ditapis atas alasan yang kurang cerdik dan banyak perkara yang di tokok tambah atas alasan yang tak tak masuk akal. Apa yang nak dihairankan? ini dunia! Biasalah kalau ada yang bertindak mengikut kepentingan sendiri. Menjatuhkan sesama sendiri? Oh, kita dah lali bukan?

    P/s: Dunia tidak akan aman jika tiada keadilan!

    31 ulasan:

    1. gambar gula2 tuu cam sedap ja....hehhe...

      BalasPadam
    2. >> Siti Fatimah Fuzz:

      hehhee.. rembat ngn pak cik goog :)

      BalasPadam
    3. candy itu sgt sedappp...mnggoda!~

      BalasPadam
    4. tasuka makn gula2 mcm tu..lagi pon manis...tak suka manis2 jugek..hehehe...

      * ahs, dh smpai ipg ke??

      BalasPadam
    5. betol setuju tu... tak boleh nk pecaya sgt

      BalasPadam
    6. nmpak sedap tp saye tak suke candy tu..
      hehhehe!!
      sebba tak suke dah tertekan mr.nuff yang awk suke tu..
      hahhahah!!

      BalasPadam
    7. Media yang menyembunyikan kebenaran adalah media yang paling bacul

      Hosni Mubarak orang terkaya di dunia.

      BalasPadam
    8. setuju sangat2..pendapat yang bernas :)

      BalasPadam
    9. semua orang komen pasal gula2 tu..nak gak lah..haha

      BalasPadam
    10. bukak jee blog awk trus nk tgok gula2 tu..heee

      BalasPadam
    11. comel gule2 tuh. heee :)

      biase la tuh. mainan dunia jek semua2 tuh. huuu~

      BalasPadam
    12. kadang2 berita ni nak sensasi je...

      BalasPadam
    13. lapo pula nak makan gula2..
      eheheee

      BalasPadam
    14. manis dalam senyuman banyak xpe..jgn manis makanan..kang kene kencing manis..hehehe

      BalasPadam
    15. kadg2 memg x boleh percaya media ni..

      BalasPadam
    16. yuppp..jgn terpedaya..gula2 mmg comey tp sbnrnya x bagus pun..hehe..sm je kan maksud dia

      BalasPadam
    17. media dah x leh pakai!!....
      nak tgk berita pun malas jadinya!

      BalasPadam
    18. sepatutnya media menceritakan hal sebenar, tapi payah nak jumpa media yang 100% benar..

      Jom skodeng :Notre Belle Histoire

      BalasPadam
    19. cam sedap.......budak2 kompom suka..tapi tak baik untk gigi...

      BalasPadam
    20. bila dah ditokok tmbh mcm gitulh gayenyer.. ape2 pun gula2 itu sedap..

      BalasPadam
    21. tapiiii gule2 nie nampak sedappp huhuhu

      BalasPadam
    22. nmpk best laa gule2 tu ... haha :D

      BalasPadam
    23. mmg kecewa bila apa yg sebenar trjadi xsama dgn yg dipaparkan.....

      BalasPadam
    24. cam sedap...saya tak suka minuman manis tapi suka makn benda manis2.....hehhhhe




      new entry: http://dihaz17-foryou.blogspot.com/2011/02/2011-tahun-yang-ajaib.html

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728