Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Poligami: Padah Tinggal Sebumbung, Madu Ditetak


    Ni tentang madu poligami ya, bukan madu lebah, madu bunga atau sebagainya. Hari ni dah hangat pasal peperangan antara madu yang berusia 26 dan 50 tahun di kedah.

    Dalam kes tersebut, isteri muda yang berusia 26 tahun telah menetak isteri pertama yang berusia 50 tahun dan anak isteri pertama itu juga mengalami kecederaan akibat terkena libasan parang sewaktu cuba meleraikan pergaduhan.


    Si suami ni mengatakan bahawa sebelum ni isteri-isterinya tak pernah mengalami masalah tapi bertentangan dengan kenyataan jiran dan anaknya yang menyatakan bahawa kedua-duanya selalu bertengkar kerana cemburu. Malas nak ulas panjang, kalu nak tahu lebih lanjut, jenguk kat Laman Metro dan Laman Utusan.

    Saya sebagai perempuan rasa geram, kenapa si suami tak sediakan dua buah rumah yang berasingan untuk isteri-isterinya. Dulu beriya-iya sangat nak kahwin kan? Kalau tak mampu jangan nak mengada-ngada pak cik!

    Aisyah isteri Rasulullah yang miliki iman menebal tu pun selalu cemburukan isteri baginda yang lain terutamanya Khadijah dan Zainab, apatah lagi kita perempuan biasa. Rasulullah tak tempatkan isterinya di bawah satu bumbung okay, sila ingat tu! Islam mementingkan penjagaan hati, meski madu setuju sekalipun, tinggal satu bumbung tu tak digalakkan untuk mengelakkan kejadian yang tak diingini berlaku.

    P/s: Semoga segalanya menjadi iktibar untuk kita semua.

    17 ulasan:

    1. >> Anisa Hang Tuah:
      tu la, ngara membangun.. :)

      >> akmalhilmi:
      huhu pakat nk jdik rambo kot..hu~

      BalasPadam
    2. ish3x, macam2 da skrg ni..
      org da mcm ayam da, dok men tetak2..adess!!

      BalasPadam
    3. >> Cik Mimie:
      kite nk bunuh semut pn cean, huhu~

      >> Miecyber:
      tu la..huhu

      BalasPadam
    4. haaaaa berita ni . bena tgk gamba jek. sebab memang bena malas bace paper. hahaha :)

      BalasPadam
    5. >> BENA:

      susa nk jmpe paper..
      online ny metro pn da ok da, hehe~

      BalasPadam
    6. Salam singgah ukhwah dari Kak G.

      Selamat Tahun Baru 2011 & Tahun Hijrah 1432.

      Sambil itu Kak G cuba menepati Misi di Maya:
      - Ikhlas bersilaturrahim.

      Congrats kerana mencapai misi anda. :)

      BalasPadam
    7. jemput join segmen. mudah je.

      http://shaofie.blogspot.com/2011/01/segmen-blog-aku-bukan-privasi-lagi-jom.html

      BalasPadam
    8. betol2.da bce kat metro pg td.hehe

      BalasPadam
    9. cikgu jgk ke, xpe..len kali join la..:D

      BalasPadam
    10. alamak...dah terlewat ke ni??
      papehal pon saya nak daftar gak untuk blogger baru nih... walaupon komen salah tempat...hehehehe...
      lau sudi jengok2 la yerk....

      http://kghie.blogspot.com/2011/01/bloglist-istimewa-untuk-blogger-baru.html

      BalasPadam
    11. Nie yang tkot bermadu nie tapi bermadu macma besh!

      BalasPadam
    12. malaysia ni mmg femes dgn tetak menetak... mcm2..

      BalasPadam
    13. siyes tak jumpe ruangan komen kat situ.. letak sini buleh??
      http://badbuddy.blogspot.com/2011/01/bloglist-istimewa-untuk-blogger-baru.html
      hu hu...

      BalasPadam
    14. ish2...erm
      harap kita sebgai kaum pmpuan dijauhkan dri poligami..hehe
      tak sanggup..

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728