Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Ketahui Kenapa Kamu Dibenci

    Benci... Benci.... Benci...!

    Rasanya ada dua perkara sahaja yang menjadi sebab kenapa kita dibenci. Pertama kita dibenci sebab perangai, percakapan dan perwatakan kita tu sememangnya melayakkan kita untuk dibenci oleh segenap lapisan masyarakat. Contohnya? Batu api, talam dua muka, panjang tangan, penghipokrit tegar, kegedikan melampau dan jawatan yang sekutu dengannya.

    Keduanya, kita dibenci kerana mulut orang. Bagaimana? Bila kita difitnah oleh orang yang tak betanggungjawab, orang yang iri hati terhadap kita ataupun orang yang menyimpan dendam terhadap kita. Ni biasanya berpunca daripada makhluk si mulut berus, si mulut kepoh, si mulut tempayan, si mulut longkang, dan spesies-spesies yang seangkatan dengannya. Bagi yang pernah teraniaya, harap bersabar...

    Lagi satu tambahan, kita dibenci kerana pembenci kita adalah pesakit mental. Kalau kita dibenci tanpa sebab, bukankah pembenci kita tu adalah seseorang yang mempunyai masalah mental? Tolong jaga kesihatan mental, nanti kesian kat kerajaan kena bina lebih banyak bangunan untuk wad pesakit mental.

    Firman Allah yang bermaksud: "Beruntunglah orang yang membersihkan hatinya dan rugilah siapa yang mengotorinya. " (Asy - Syams: 9)

    P/s: Bencilah kepada kekufuran, I love my friends!

    18 ulasan:

    1. dlm hidup kita di kelilingi insan2 camtu

      BalasPadam
    2. >> THE LEKAT LEKIT STORY:

      cmane tu?.. ;)

      BalasPadam
    3. >> Nadia Mashuri:

      sharing is caring syg.. ^_^

      BalasPadam
    4. kite xleh nak halang orang benci kite dan xleh nak suruh orng suka kite jugak...

      BalasPadam
    5. manusia mmg begitu..
      tapi tak semua :)

      BalasPadam
    6. salam

      saya dibenci kerana terlalu berterus terang ketika berbicara :D

      BalasPadam
    7. jauhilah sifat2 itu kan...suka la entry neh..

      BalasPadam
    8. manusia suke benci2 mcm bagos je maseng2..huhu

      BalasPadam
    9. aku dibenci sbb jujur sangat..jujur salah tak jujur salah..jadinya aku serba salah..hahha

      BalasPadam
    10. >> ♥ sempoi295 ♥:
      betul, ble kte wt baik klw org nk bnci,
      die akn bnci gak..huhu

      >> miss Fyqa:
      harap kite baik2 aje :)

      >> Ieyda Achieda:
      thanks!

      BalasPadam
    11. >> sissyira:
      salam kmbali.. sokay syira, brckplah
      benar menskipun pahit :)

      >> HonEyBuNNy:
      insyaallah, thanks syg..

      BalasPadam
    12. >> atiqa aris:
      hehe bjet jek bagos..

      >> Julia:
      hehe.. pilihlah utuk membenarkan tp
      jgn abaikan hati dan perasaan org :)

      BalasPadam
    13. i likeeeeeee,,, tapi itulah sifat manusia ada kurang ada lebih...

      BalasPadam
    14. >> mujahid_cinta:

      terima seadanya n pandai2 la nk idup
      kn, huhuhu~

      BalasPadam
    15. manusia..macam2 ragam
      huhu..suka entry ni...

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728