Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Kemaafan adalah Dendam Terindah


    "Buat apa nak jaga hati dia, dia tu pun bukan pernah nak jaga hati kita," Okay, itu jawapan yang sangat popular sebagai tiket untuk menyakiti. Tapi kalau berterusan macam tu, sampai bila segala kesakitan yang sengaja diadakan itu harus berulang kali menyakiti? Ya, kita bukan budak tadika nak saling jelir lidah untuk puaskan hati masing-masing. Tapi sabar tu indah bukan?


    Nak jaga hati orang, bukan suatu perkara yang mudah namun harus ada timbang rasa dan kepercayaan. Terkadangdek kerana ingin menjaga hati seseorang, kita telah menyakiti yang lain tanpa sengaja. Ya, kita bukan manusia yang serba sempurna pada gerak diri untuk menyenangkan semua tapi seharusnya kita bijak menghalusi dan cuba untuk melakukan yang terbaik buat semua.

    P/s: Saya sedang cuba untuk tidak menyakiti walaupun hati ini remuk diperlakukan sedemikian rupa. Kemaafan adalah dendam yang terindah, saya pasti.

    27 ulasan:

    1. buang masa je berdendam....
      buat sakit kepala jer..
      hhuhuu :)

      BalasPadam
    2. Tidak mungkin kita dapat puas hatikan semua orang....


      Pencuri kabel di belasah

      BalasPadam
    3. kuatkan semangat...
      insyaallah anda boleh...
      ada yang terbaik lagi untuk anda...
      insyaallah

      BalasPadam
    4. maafkan sahaja..pasti tenang ati kamu..:)

      BalasPadam
    5. sabar dan memaafkan adalah perkara yang sukar pada mulanya. tapi bila kita belajar untuk itu, hati kita berasa tenang. Tambahan kita yang untung. tak rugi pun sbb pasti ada hikmahnyer nnti. :)

      BalasPadam
    6. teruskan perjuangan... jangan mudah mengalah...

      BalasPadam
    7. kemaafan adlah cara terbaik;)

      BalasPadam
    8. Salam...

      Susah nak merawat hati nih...
      Nak bg ilang segala rase marah,dendam n kecik ati bukannye senang..
      Tapi bila dah memaafkan tu,rase mcm lapang jer fikiran..

      BalasPadam
    9. pernah lalui situasi macam nie...

      BalasPadam
    10. biasa la kita kan manusia yang tak sempurna
      tak penah lepas dari melakukan kesalahan

      BalasPadam
    11. >> MuchuNadh:

      wt skit kpala, wt skit ati..
      huhuu

      BalasPadam
    12. >> Mohd Ridhuan:

      kite harus kuat.. :)

      BalasPadam
    13. >> cikceriacorner:

      tenang tu kperluan jiwa :)

      BalasPadam
    14. >> Zara Hannan:

      insyaallah lame akn ok kn (:

      BalasPadam
    15. >> ♥ LULU ♥:

      kita manusia yg mrasa dan terasa ^^,

      BalasPadam
    16. >> mary ann ;):

      sy thu kmu kuat, hehe~

      BalasPadam
    17. >> Zikri Husaini:

      hidup adlah prjuangan.. *_*

      BalasPadam
    18. >> Cik SHiNJU:

      a'ah.. sokong :)

      BalasPadam
    19. alhamdulillah..bagus la cm tu...sabar yer....

      BalasPadam
    20. susah nak jge hati sumer owg tapi boleh buat yg terbaik...stuju ngan kamu cyunk...=)

      BalasPadam
    21. susah tu...nak maafkan owg perlukan kekuatan..
      bila dh maafkan susah la nk lupa..lgpon serpihan hati yg dah bberkecai tu dah xleh nk kutip..huhu

      BalasPadam
    22. dulu saye seorang yg sedikit berdendam tp cume pd yg menyakiti saye tp semakin hari, ble fikir, banyakkan membaca..semua tu tiada faedah, memaafkan itu kebahagiaan yg terindah....

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728