Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Kalau Dah Putus Cinta Tu, Mulut Sila Cun


    Oh, kes apakah ini? Cinta datang dan pergi, normal la sebab cinta memerlukan keserasian. Ada yang bernasib baik dan ada yang kurang bernasib baik bila harus mencuba berulang kali. Allah berhak untuk menguji kita. Sememangnya tak ada masalah bila baik niat kita dan betul perjalanan kita. Cinta tu indah bukan?


    Masa bercinta, dunia pun kadang-kadang kamu dah lupa. Syoknya cinta? Mungkin. Tapi bila putus cinta? Mula nak jaja cerita buruk tak tentu hala atas dorongan marah dan kecewa. Nak burukkan nama bekas kekasih kamu, apa faedahnya? Sangat saya hairan, yang sudah tu, sudahlah. Jangan buat suara langau kat belakang apatah lagi tentang seseorang yang kamu pernah sayang. Kalau nak mengutuk mengata, biar semuanya ketika in a relationship, bukan setelah berpisah. Perjalanan masih jauh.

    Kalau orang tanya tentang hubungan kamu dan dia, susah ya nak cakap:
    • Jodoh kami tak panjang, tak ada jodoh nak buat macam mana...
    • Mungkin dia boleh dapatkan pasangan yang lebih baik daripada saya..
    Buruk-burukkan nama bekas pasangan kamu, apa yang kamu akan dapat? Kepuasan? Mungkin untuk sebulan dua.Jangan nanti nak menyesal bila Yang Berkuasa dah putarkan roda. Semudah kamu memfitnah, mencela, dan memburuk-burukkan dia, tidak semudah itu bagi kamu untuk mengembalikan sebuah penghormatan. Sama-sama memaafkan, itu yang sebaiknya.

    P/s: Ni bukan sahaja kamu yang buat suara langau, kekasih baru kamu pun sama menyebarkan fitnah. Ah, lelaki/perempuan yang baik untuk perempuan/lelaki yang baik, begitu juga sebaliknya. Jadi, senyumlah!

    20 ulasan:

    1. kalau ade jodoh x kemane kan.. ;)
      hbungan yg xkesampaian tu..
      pasti ade hikmhnye .=D

      p/s : Persahabatan Itu Pemanis Hidup

      BalasPadam
    2. >> Nasuha Salleh:

      stuju dear, dcptakan manusia itu
      berpasang-pasangan.. :)

      BalasPadam
    3. betoi tuh ! kalo orang tanye sebab ape. cakap jek sebab tak de jodoh ! senang abes cerita . xpayah nk ulas memacam . heeee~

      BalasPadam
    4. >> BENA:

      indahnya dunia klw sume org mcm
      kmu cik bena ku syg,, ^_^

      BalasPadam
    5. x dpt terime hakikt la tu yg mmg xde jodoh...
      kalo kite syg ssorng tu x bmkne kite bole m'miliki nye...
      ilek2 sudah la...
      de jodoh x kmane...
      =D

      BalasPadam
    6. biasalah. time bcinta, semuanya indah belaka. bile da terputus di tngah jln, ade je yg x puas hati nnti. hihi.
      tp tu sume kan ade hikmahnya. kne redha kan. huhu.

      BalasPadam
    7. >> hana:

      iyewp, cinta sejati terkadang
      xmnyempurnakan hasrat ke jnjang pelamin..

      BalasPadam
    8. >> Pinky Pixie:

      sama2lah kte mnjaga ktenteraman :)

      BalasPadam
    9. bila bercinta smua nmpk baik. kentot pun wangi.. tp bila dah clash.. wakakak.. smua tak btol.. wakaka

      BalasPadam
    10. >> ANATI SOKI:

      haha.. anat, de pngalaman ea :)

      BalasPadam
    11. lelaki/perempuan yang baik untuk perempuan/lelaki yang baik, begitu juga sebaliknya..

      betulkan yg salah.. uraikan yg serabut..luruskan yg bengkok.. moga hidup menjadi lebih baik dan indah serta cun! :)

      BalasPadam
    12. kak. best entry neh. kita suka lau pasal cinta-cinta neh. hehe. :)

      ( kalau dah jodoh, takkan ke mana. kan-kan? )

      BalasPadam
    13. >> student:
      sama2 cermin diri n berubah ke arah
      kbaikan.. insyaallah hdup sntosa :)

      >> sakinah88:
      hehehee thanx yunk~

      >> .: aqmar :.:
      cinta ajew ea, hehe :)

      BalasPadam
    14. klu dh putus biarknlh.. xperlu buruk2kn org lain..
      ukur diri sendiri dulu..

      BalasPadam
    15. buat apa nak buruk2kan, kan pernah sayang...
      semua2 tu x boleh nak tipu hati kan....

      BalasPadam
    16. >> mR.sYaH:

      yewp, jgn bajet bagus.. ^^,

      BalasPadam
    17. >> S..U..D..@..I..S:

      trima saja kenyataan :)

      BalasPadam
    18. selalunya kutuk belakang tu sebab xpuas hati bila break. tp xelok la bukak aib org yg sebelum tu kita pernah syg. tibe2 nk kutuk tu cam xelok la

      BalasPadam
    19. >> rockinsudu:

      ckup2 la dgn ap yg brlaku kn, nk
      mngutuk mngata pn da xde gne..

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728