Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Elaun: Aku Nak Beli Selipar Jepun Pun Tak Mampu!


    Kalau fikir tentang elaun memang pening, lebih-lebih lagi bila kita diberi harapan yang plastik. Lepas tak masuk Isnin, cakap masuk hari selasa. Lepas tak masuk hari selasa, cakap hari rabu. Begitulah keadaannya sampai berlarutan bermingu-minggu. Tapi tak mengapa, kesabaran tu tetap indah kan?

    kalau tak makan tu tak kisah sangat tapi kalau duk dengar:
    1. Hoi, esok bayar duit buku 30 ribu!
    2. Weh, jangan lupa bayar duit fotostat 20 juta esok!
    3. Lusa bayar duit BBM 20 bilion!
    4. Duit jamuan bila nak bayar?
    5. Untuk program tu kita wajibkan beli baju 15 sen!
    Ha tu contoh la kan... Tak sakit telinga dengar? Dengan hati pun sakit kan? Lagi-lagi bila pemilik suara berkenaan tu tak tahu budi bahasa. Simpati kepada mangsa keadaan, kita sama-sama terhimpit. Sila berdoa semoga elaun cepat-cepat masuk, sekian terima kasih..

    P/s: Duit elaun atau duit pinjaman ni perkara yang paling pelajar cakna bila kat kampus. Ya, duit bukan segalanya, tapi sekarang nak masuk tandas pun kena bayar kan? Huhu..

    45 ulasan:

    1. sama lah.. =="
      sikit je elaun. sob sob

      BalasPadam
    2. da dpt elaun nnt bole lah blanjer..
      yaayyyyy!! XD

      BalasPadam
    3. >> -[miracle]- :
      huhu nei lom dpat2 ag..ades..

      >> THE LEKAT LEKIT STORY :
      org gile pn nk duit, hehe..

      >> SnowQueen :
      org tu nk bnje kte ae? boley2 :)

      BalasPadam
    4. money...money..money...walopon wang bukan segalanya tapi segalanya perlukan wang..sabow jer la yer

      BalasPadam
    5. >> misznanarizal:

      ur rite dear..
      Allah syg org yg sabar :)

      BalasPadam
    6. sabar itu indah kan? tak lama lagi masuk la elaun tu.....:)

      P/s: dapat duit elaun tu jangan lupa masukm dalam tabung dulu! Pay ur self first.

      BalasPadam
    7. teringat dulu mase xd duit nk makan,
      kawan g blanje kt kedai..
      huhuuu..
      terharu sgt3..

      BalasPadam
    8. duit nuffnang kan ada..huhu

      BalasPadam
    9. duit.... duit.... duit.... mane kamu..?

      BalasPadam
    10. smela..elaun maktab bella pon xmasok lg..kejap kte isnin la, selasa la..tp xde pon..huhu...sbr la tgu elaun 2 ea

      BalasPadam
    11. kena ikat perut dulu la seblom elaun masok:)

      BalasPadam
    12. same la kite,.. duit2 dimana kau duit... mau bayar macam2 ni...

      BalasPadam
    13. >> student:
      yew sy cube mnabung :)

      >> Nadia Mashuri:
      hehe stkat nei mkan alhamdulillah
      msh trtanggung..

      >> E.d.Y:
      opss..! lupe :P

      BalasPadam
    14. >> diari hidup:
      sabar mnanti :)

      >> Atikah azmidi:
      elaun oh elaun.. :)

      >> bella bellitos:
      huhu tu la bella kte serupa..
      lalallaaa~

      BalasPadam
    15. >> Betta sp:
      puase ley tmbah nuffnang akhirat, hehe~

      >> mujahid_cinta:
      saya msih punyai mak n abah yg setia
      mmbantu, hehe..

      >> TheChekJah:
      nmpak gyany kmu pn kne sabar syg, hehe~

      BalasPadam
    16. salam

      wah selipra tu warna hijooo...

      mmg sakit la kan,rasa nak gigit je....huhuh

      BalasPadam
    17. >> sissyira:

      salam kmbali..hehe tw org tu
      sukeijau.. :)

      BalasPadam
    18. ekekekeke,,,, sabar k..
      itu memang janji manis mereka... ^_^
      hurm....
      tapi kalau dah dapat, jgn lupa berjimat tau ,,future planning,, ekekeke

      BalasPadam
    19. bestnye kalo kita ada duit byk..hhehe

      BalasPadam
    20. sebab segala2nya memerlukan duit....nak terkucil pun kena 3 posen hehehe...

      BalasPadam
    21. hehe ye ke sy baru ja nak pancing....
      :p

      BalasPadam
    22. >> hestyrezyuda:
      ok sis.. kte akn cbe mnabung, hehe..

      >> cikceriacorner:
      bila la nk dpt durian runtuh :)

      BalasPadam
    23. >> HaNTwO:
      hehehe dunia zman skarang :)

      >> mujahid_cinta:
      xdek mknany, nei bkan kolam pncing, haha~

      BalasPadam
    24. lau ckp pasal alaun..sy dulu sikit je..nk cakap dh keje ni pon tak cukup..ermmm...

      BalasPadam
    25. haha :P yang penting selipar jepun hijau tuh comel!haha!

      BalasPadam
    26. >> merahitujambu:
      org ckp klw ckit xckup, byak lg
      xckup..huhuhu~

      >> arep_lockermonth:
      pnjam pkcik goog nye, hee..

      >> Miecyber:
      stuju..! :)

      BalasPadam
    27. hehehe.. anat dah masuk elaun 2hari lepas!!
      haaaish.. tak masuk elaun kita pikir pasal takde duit. bila amsuk elaun mula la pikir pasal nk kuarkan duit.. nk bayar duit kelas, duit baju KOT, duit BIG. aiyoyoyooyyo....
      satu ahri lepas masuk elaun.. duit burn dekat rm300 bayar smua keperluan maktb...

      BalasPadam
    28. sis..elaun awk mesti masuk khamis nie..dh kecoh kate msuk kamis..cume 1pismp jet tatau msuk bile.. :(

      BalasPadam
    29. >> ANATI SOKI:
      nat, bwu dpat duit, da laju mncurah2
      kuar kn..huhuhu..

      >> ....~MissMarshmalloW..~:
      alhamdulillah da msuk td sy.. byak
      ngat utang nk kne setel..huhu~

      BalasPadam
    30. kawe ado selipa jepon lebih..ehe..siap tukar2 pakai lg..ehe..
      eh cik asha,,nk tnya,mcm mane nk letak "Anda mungkin juga meminati: "
      kt bwh blog tuu..ehe..-amboxreti- :)

      BalasPadam
    31. elaun dah masuk~ yeay~ ::alhamdulillah::

      BalasPadam
    32. >> nur zulian:
      aii keno pinje nei, kalar wano gapo
      tu? hehe.. xpe, sme2 blajar.. g di
      laman http://www.linkwithin.com/learn?ref=widget
      pastu ikt jek step yg die akn v nnt :)

      >> MerLe:
      alhamdulillah.. :)

      BalasPadam
    33. hehehe ingat kn kolam pancinggg huhu

      BalasPadam
    34. elaun oh elaun...
      banyak tol mencurah2..huhu
      mcm2 kene bayar

      BalasPadam
    35. >> mujahid_cinta:
      mental ape?..huu

      >> ♥ LULU ♥:
      hutang keliling pnggang, hehe

      BalasPadam
    36. masuk dah elaun awak? alhamdulillah..tahniah..:)

      BalasPadam
    37. >> student:
      alhamdulillah wasyukurillah..

      >> ciK LyndaWawa igUana:
      ad jgak yg xley syg tp kbnyaknnya
      akn brjlan ble de dwit..hhee

      BalasPadam
    38. Salam awk, saya ade tawaran menarik untuk awk buat duit. Xpi bukan goyang kaki la, adela usaha sikit, xpi usaha ni care smart rr. InshaAllah, bukan takat selipur jepun, beyonce punye shoes pn boleh beli hehe :D

      Masukla blog sy ni.
      InshaAllah ,benda baik same2 kita sebarkan.

      http://aleacorpforall.blogspot.com/

      Ape2 x paham ley tnye ye. :)

      BalasPadam
    39. awak.saya pinjam gambar selipar awak tau..

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728