Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Elaun: Aku Nak Beli Selipar Jepun Pun Tak Mampu!


    Kalau fikir tentang elaun memang pening, lebih-lebih lagi bila kita diberi harapan yang plastik. Lepas tak masuk Isnin, cakap masuk hari selasa. Lepas tak masuk hari selasa, cakap hari rabu. Begitulah keadaannya sampai berlarutan bermingu-minggu. Tapi tak mengapa, kesabaran tu tetap indah kan?

    kalau tak makan tu tak kisah sangat tapi kalau duk dengar:
    1. Hoi, esok bayar duit buku 30 ribu!
    2. Weh, jangan lupa bayar duit fotostat 20 juta esok!
    3. Lusa bayar duit BBM 20 bilion!
    4. Duit jamuan bila nak bayar?
    5. Untuk program tu kita wajibkan beli baju 15 sen!
    Ha tu contoh la kan... Tak sakit telinga dengar? Dengan hati pun sakit kan? Lagi-lagi bila pemilik suara berkenaan tu tak tahu budi bahasa. Simpati kepada mangsa keadaan, kita sama-sama terhimpit. Sila berdoa semoga elaun cepat-cepat masuk, sekian terima kasih..

    P/s: Duit elaun atau duit pinjaman ni perkara yang paling pelajar cakna bila kat kampus. Ya, duit bukan segalanya, tapi sekarang nak masuk tandas pun kena bayar kan? Huhu..

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728