Bila Mulut yang Jadi Terlalu Laju

Mulut jadi terlalu laju, ni biasanya orang perempuan la, tapi kalau ada juga lelaki yang bermulut laju ni memang rimas tahap cipan la. Saya tak cakap kat perempuan lain, tapi terkadang diri saya sendiri pun sama. Paling nampaknya bila lelaki drive, perempuan duk sebelah. Pantang laju sikit, pantang terjun lubang sikit, mula dah ada muzik berbagai melodi keluar dari mulut si perempuan.
  • Awak, ada kereta nak keluar simpang tu!
  • Ya Allah, awak tak nampak ker jalan tu macam mana?
  • Eh awak, ada lubang besar tu hati-hati!
  • Jangan laju sangat saya belum kahwin lagi ni!
Oh macam-macam lagi la kan? Maaf ya wahai lelaki, terkadang segala yang terkeluar tu reaksi spontan tanpa kawalan. Bukan berniat nak buat bising atau membingitkan telinga, tapi tu tanda perihatin seorang insan yang bernama wanita.

P/s: Sayang, tolong belikan I Myvi satu, I nak guna untuk praktikum nanti... (hey, jangan nak perasan!)