Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Loji Minyak di Kemaman Terbakar


    Ni kisah yang berlaku malam tadi, loji penapisan minyak milik Petronas terbakar dan menyebabkan sebahagian daripada paip di pusat pemprosesan minyak itu terbakar teruk. Tapi alhamdulillah api dapat dikawal dan kebakaran selamat dipadamkan selepas 30 minit kemudian.

    Macam mana jika api kebakaran di loji minyak tak dapat nak kawal? Saya ada pernah dengar jika ini berlaku, kita kena bom loji tersebut. Mengapa? Sebab pembakaran memerlukan oksigen. Bila berlakunya letusan, oksigen akan berada di tahap yang paling maksimum dan secara tak langsung kita dapat mengelakkan api daripada merebak.

    Benarkah? Saya tidak pasti. Semoga ada rakan-rakan yang arif tentang ini memberikan komen (:

    P/s: Kita suka api cinta yang menghangat rasa, harap kita juga takut api neraka yang membakar seisinya.

    23 ulasan:

    1. memberi ksedaran pada kta suma . . .
      huhu . . .
      TAKOT! ! !
      subhanallah . .

      BalasPadam
    2. kena bom ea?
      pergh,kalo camtu memang kerugian besar r nak bina balik..
      bab2 api neraka tu msyaALLAH..takot2..

      BalasPadam
    3. yup..api kat neraka lagi takut..
      subhanallah...

      BalasPadam
    4. >> Anisa Hang Tuah:

      sume org akn tkut api tu sa.. sme ad
      tkut b4 lhat n tkut pas lhat.. :(

      BalasPadam
    5. >> syira aka sepatu hijau:

      hehe semut api syira? api lam sekam
      pn bhaya gak kan.. ^^,

      BalasPadam
    6. >> KaLeD diDi:

      subhanallah, smoga kita yg sntiasa
      alpa ni xlupa dgn jnji2Nya..

      BalasPadam
    7. >> ~hAKim ZaiLAn~:

      drpada mrebak ke logi yg lain dan
      mlibatkan krugian yg mkin bsar, kte
      kne bkorban skit kot. uhuhu~

      BalasPadam
    8. >> ♥ LULU ♥:

      huhu... ktakutan smpai mnitiskan air
      mata keinsafan tu yg pling brmkna lu..
      sm2 kte ingat mnprngati..

      BalasPadam
    9. isy..ngeri dengar..bahaya tu..

      BalasPadam
    10. nak bom gak ke??kalo nuklear,bule?hahaa segan ngan api,coz ada cerita yg tersirat dulu^^heheee

      BalasPadam
    11. Api kecil manjadi kawan..sebab tu ramai sukan berkawan dengan api..api rokok..

      BalasPadam
    12. >> d_LA:

      huhu tkot t kg xpsal2 myak ny
      hrga ag naek..hehe~

      BalasPadam
    13. >> Woofer Storm:

      nuklear dlam proses..hehe t cite then
      jmpt kte bce yewp.. peace!

      BalasPadam
    14. >> Ajie Mohd Tahir:

      suke bile kmu jenguk cni.. (:

      BalasPadam
    15. >> relevan:

      say no to rokok..!
      hehhee~

      BalasPadam
    16. kemaman ek ? bab oksigen ala2 kimia ni memang fail la kan bena ni . hehehehe :)

      BalasPadam
    17. jangan main api...he2...selamat dapat di selamatkan kan....

      BalasPadam
    18. subhannallah.. takutnya.. minyak.. api plak.. haaaish.. bahaya.. hehehe
      eh!! anat entry anat dah boleh komen!! hehehehee

      BalasPadam
    19. suka dgr lagu bola-bola api.hahahaha

      BalasPadam
    20. jangan bermain api, bahaya..hehe

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728