Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Harga Minyak Naik, Enak Jika Elaun Turut Naik

    Atas alasan kerajaan untuk menyelaraskan subsidi, kenaikan harga bagi petrol RON 95 akan mengalami kenaikan mulai tengah malam ini. Kenaikan ini dilaksanakan bagi mengurangkan jurang besar antara harga RON 95 dan RON 97 yang telahpun naik 15 Sen yang menjadikannya RM2.30 per liter pada 1 Disember lalu.

    Harga petrol RON 95 mulai tengah malam ini akan naik 5 sen seliter dan menjadikan harga barunya meningkat kepada RM 1.90 per liter.

    Dari November lalu harga minyak sentiasa mengejutkan kita, saya khuatir kadar bilangan rakyat yang menghidap penyakit lemah jantung di Malaysia juga turut meningkat. Saat sedang meneliti kenaikan harga petrol ini, saya tersenyum sendiri, disapa angan-angan, oh alangkah indah kalau elaun kami juga mengalami kenaikan!

    P/s: Jom pergi praktikum naik basikal!

    20 ulasan:

    1. hhahahahahaa..jom2 gi prktikum nek beskal..:)

      BalasPadam
    2. hhahahahahaa..jom2 gi prktikum nek beskal..:)

      BalasPadam
    3. untung rugi kerajaan lah tu. banyak sangat subsidi.

      BalasPadam
    4. >> mahfudzah:

      hehehe jom3.. smpai2 skula abeh da bsah pluh :D

      BalasPadam
    5. >> naz:

      huk3.. rkyat gak nk keuntungan kn :(

      BalasPadam
    6. ya allah..yeke...ingtkan ron 97 jer...adoi..he3...ron 90 ade x?he3,

      BalasPadam
    7. >> hitamputeh:

      aip..! hehe jom wak kte cpta ramuan trbaru ron90, slap2 ribulan ley jdik jutawan..hehe~

      BalasPadam
    8. sokong 100% elaun dinaikkan.. hehee

      BalasPadam
    9. hehe..naik basikal nnti penat nk ngajar. mcm na tau Studiokini milik fahmi? tu blog umum.yg Revolter AMI bru personal..lepas ni kena g mana2, pk dua kali.

      BalasPadam
    10. sokong sy utk mnteri pelajaran naik kan elaun! yeah dtg kempen

      BalasPadam
    11. apa nk jd asyk naek je..yg jd mangsanya kita..huH!!

      BalasPadam
    12. lepas ni bena g keje kayuh basikal jek la. minyak dah mahal . xpon ganti letak minyak rambut lak kat moto . HAHAHAHA =)

      BalasPadam
    13. >> cikgu ainura + iEyDaIsMyNamE:

      yew sy pon.. so skonglah mnifesto sy..!! ^^,

      BalasPadam
    14. >> Revolter AMI:

      hehe..tw la. tu la, mmg kne pk bnyak x, ag2 lw pkai kete, adess...

      BalasPadam
    15. >> Mohamadazhan hjDesa:

      hehe.. wak, pak mnteri xdgar tu, jom kte g tlis kt FB die..! hehe :)

      BalasPadam
    16. >> syahbandar87:

      huk3 mngsa keadaan.. sdeyh n trpksa sabar.. :(

      BalasPadam
    17. >> BENA:

      hehe tu la.. tp kn bena, ag best law ley cri knderaan yang ley gntikan mnyak ngn air, huhuhu.. :D

      BalasPadam
    18. hehe..bile la elaun nak naik ek!
      jom la nek basikal ramai2

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728