Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Cabaran Gadis Malaysia; Wajib Baca!

    Ada sesuatu yang melintasi ruang pandangan saya, tentang persoalan mengapa jejaka Malaysia suka kahwin dengan gadis Indonesia. Nah, ini sesuatu yang tak pernah saya terfikir! Mungkin dek kerana minda saya terlalu diracuni media tentang anak-anak gadis Malaysia yang seringkali terjerat dalam syurga cinta jejaka dari negara jiran kita ni.

    Terkadang kita hairan mengapa gadis Indonesia menjadi pilihan sedangkan ada antara mereka dilihat tidaklah berpelajaran tinggi, jawab pakar sosiologi Indonesia adalah; mereka punyai rupa paras yang cantik!

    Wanita Indonesia tidak akan meninggalkan suaminya bersendirian untuk menjamu selera. Mereka juga dikatakan penyabar. Tatkala suami pulang ke rumah biarpun lewat malam, mereka tetap melayan suami dengan baik, jauh sekali membebel ataupun marah.

    Rata-rata wanita Malaysia dilihat semakin sibuk dan terlalu memikirkan tentang kerjaya dan masa depan, namun yang diintai oleh abang-abang kita di Malaysia adalah sifat tradisional dan konservatif wanita dalam rumah tangga termasuk inginkan perhatian dan layanan seperti 25 tahun yang lampau.

    Itu antara hujah-hujah yang diberikan oleh Khairudin Harahap (Pengarah Kajian Sosiologi Indonesia) dan Prof. Madya Dr. Mohammad Shatar Sabran (Pengarah Pusat Kokurikulum Universiti Putra Malaysia). Apa pula kata rakan-rakan yang membaca tentang apa yang diketengahkan ini? Ayuh berkongsi rasa! (◕‿◕✿)

    P/s: Ahsfantasy24 si gadis Malaysia mengucapkan Salam Maal Hijrah buat semua!

    13 ulasan:

    1. stuju..sy sokong
      bg sy x kira sesibuk mn pn sorg isteri tu tp tugas isteri tetap perlu dijalankan.

      BalasPadam
    2. stuju......sy sokong..pd sy sesibuk mn pn sorg isteri tugas2nya tetap perlu dibuat..suami akan lbh sygkan isteri ble dia blk kje penat2 isteri sambut dgn senyuman menawan kt umh,pakai wangi2..tp zmn skg ble kua je pmpuan pakai lawa2 lau kt umh,erm..mcm nenek tua dh jdnya

      BalasPadam
    3. oh menarik sungguh artikel ini..terima kasih..hmm..boleh saya tau sumbernya..contohnya laman webnya ke..untuk dijadikan rujukan :)

      apa2 pun salam perkenalan

      BalasPadam
    4. >> CikNgah:

      hehe..mntak jauh la kte jd nnek tua sblum usiany kn sis..hehe~ insyaallah kte pn boley jek wt gtu :)

      BalasPadam
    5. >> ♥ LULU ♥:

      tu mnurut org2 yg wt kjian la, kte kt cni pn, ad je yg jd suri rmah spnuh mase ^^

      BalasPadam
    6. >> syahbandar87:

      Salam ukhwah minni.. untuk hasil kajian lanjut tntang isu ni, boleh jenguk laman syahril A.kadir di http://syahrilkadir.wordpress.com/ ^_^

      BalasPadam
    7. alamak...lau cm tu kena jadi mcm gadis indon la....beri layanan yg terbaik..eheheh

      BalasPadam
    8. >> HonEyBuNNy:

      er.. huhuhu~
      buang yg keruh ambil yg jrnih yunk.. ^^,

      BalasPadam
    9. arghhh ta boleh pakai!
      kan ker subjektif.
      tak semua bz, tak semua kuat bebel..

      tak suka ashraf nih...
      da laa boleh pulak pi ckp bhasa dorngg. bencik!

      HAHHA, emo tetibaa.

      BalasPadam
    10. Lelaki ni kebiasaannya nak kan perhatian je..Nak perempuan tu betul2 bg layanan 1st class buat dia seorang...dan lelaki ni pun ada sifat cemburu gak kalau lihat isterinya berkawan dan rapat mesra dengan lelaki lain..sebab tu mungkin ada lelaki yang lebih selesa isterinya jadi 'housewife' dan menguruskan rumahtangga sepenuhnya.

      Lagilah jika lelaki tu mampu untuk tanggung semua perbelanjaan keluarga tentu dia lebih lega isterinya menumpukan sepenuh perhatian pada rumah tangga dan tidak bekerja.

      Namun, apa pun perbincangan antara suami dan isteri tu perlu untuk kerukunan rumahtangga.

      P/s: ayat 'skema' buku..hee~
      P/s/s: lain padang lain belalang, lain orang berlainan pandangannya. cari yang terbaik bergantung pada matlamat dan cita-cita diri.

      BalasPadam
    11. >> AISHA SAAD:

      huhu tu la, lncar lak die tukar dialek..hehe~
      pape pn brgntung pd situasi, ad wnita brkrjaya ttp tekun dgn rumahtngga. ad juga suri rumah yg pmalas okei kn, huhu..

      BalasPadam
    12. >> student:

      yeap, lain pdg lain blalang. si isteri juga tak seharusnya trperap dlam rumah setelah belajar bertingkat-tingkat kn.. toleransi itu perlu..^^,

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728