Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Alkisah Terapi dengan Minum Air Kencing


    Sebagai pembuka katanya, saya petik sedikit berita dalam Harian Hetro hari ini tentang Singoi Jaya yang berusia 96 tahun yang merawat sakit dengan meminum air kencingnya sendiri. Selain Singoi Jaya yang berasal dari Sarawak itu, Mantan Perdana Menteri India Morarjibhai Desai yang mengamalkan minum segelas air kencing setiap hari.

    Bagaimana cara berubat dengan air kencing ni? Khabarnya minum 1 gelas air kencing setiap kali selepas bangun tidur. Ambil air kencing pertengahan, kemudian... Eh tiba-tiba rasa loya! Geli. Okay saya hentikan cara berubat tu. Kalau mahu mengetahui selanjutnya, sila tanya Pakcik Google ya,


    Terdapat sumber yang menyatakan bahawa minum air kencing sendiri ini dapat merawat pelbagai penyakit seperti sakit jantung, darah tinggi, kanser dan sebagainya. Adakah ini semua adalah kepercayaan atau telah disokong oleh mana-mana fakta dan bukti analisis? Setakat ini saya masih belum percaya akan cara terapi ini apatah lagi untuk meyakininya. Mengamalkannya? jauh sekali. Bahkan jika terbukti benarnya, saya tak sanggup!

    P/s: Buat muslim yang ingin atau telah mengamalkannya, sila teliti sedalamnya, adakah ia haram ataupun makruh buat anda. Air kencing itu najis bukan?

    34 ulasan:

    1. walaikumsalam..owhh x sangka air kencing sendiri mujarab tuk ilangkan pnyakit??errrr...geli =.="

      BalasPadam
    2. nabi dah pesan madu dan habbasada sbg pnawar...ada dalil quran lagi.

      ai kencing jg dicari, nasib tak makan taik sndiri.hehe

      BalasPadam
    3. ewuu..
      geli baca entry ni..
      ntah la, klo sy even de fakta yg kukuh xnak gak minum..
      geli je..
      ewwuuu....

      BalasPadam
    4. ewh2..xsngke lak kncing leh dpt ubat pnyakit ea.leh praktikkan psnie nie..haha:D

      BalasPadam
    5. kalau air kencing terkene pakaian masa semayang, batalkan?

      kalau batal, maknenye air kecing ni benda kotor.

      mcm mana boleh buat minum pulak -.- mcm takde cara lain.

      ish

      BalasPadam
    6. dah sah2 air kencing tu najis mutawassitoh..haram minum..

      BalasPadam
    7. >> AtiEnAbErn:

      huhu sme la atien..
      kite pn xsnggup..! ):

      BalasPadam
    8. >> Mohamadazhan hjDesa:

      depa nei ag sng wt bdoh sndrik dr
      ikt apa yg benar kot.. tu yg wt hal
      kdg2 xmsuk akal..huk3

      BalasPadam
    9. >> zati-zt:

      adui tu lar..
      ntah pape la dowg nei~

      BalasPadam
    10. >> SitiNurIzzati:

      hehe tu la kateny.. harap2 nnt xde la
      owg ckp yg mkan taik kucing tu ley
      wt ubat slsema.. :D

      BalasPadam
    11. >> Aten:

      yewp cyg..
      air kncing nei trgolong dlam najis,
      kncing baby laki yg mnyusu pn dikira
      najis wlawpun ringan yang mmadai bsuh
      ngan bberapa prcik air ^^,

      BalasPadam
    12. >> ~hAKim ZaiLAn~:

      stakat nei tu la yg sy pgg,
      (:

      BalasPadam
    13. rasanya..mcm tak sanggup la nk minum walau pun air kencing sendiri...adusss

      BalasPadam
    14. >> LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™:

      ades tu la..
      nsb bek dorg xtry kencing tikus..
      hhuhuhu~

      BalasPadam
    15. hahahah memang geli siott minum kencing sendiri.....uwekkkkk!!!

      BalasPadam
    16. ari 2 misz saket mate ade ke kwn misz suh sapu gune air kencing...bukan air kencing 2 najis ke???aishhh x sanggup nk sapu..

      BalasPadam
    17. >> misz sheyla:

      klw mnrut hkumny najis la..
      huhukwan misz pna wt ae?..

      BalasPadam
    18. warghh tak sanggup tak sanggup

      BalasPadam
    19. >> cikceriacorner:

      er.. ubat yg meloyakan...

      BalasPadam
    20. >> Cikbelog:

      huhu.. kte pn sme >_<

      BalasPadam
    21. wah! x snggup la nk mnum air kncing kita balik..ermmm..loya tekak!

      BalasPadam
    22. yeksss . memang tak nak la kan . boleh cari cara lain lagi . HEHEHEHE :)

      BalasPadam
    23. >> ♥ LULU ♥:

      huhu.. dngar tu pn da ckup loya babe..
      ushkan nk amalkanny.. adess..

      BalasPadam
    24. >> SYAFIQAH / S:

      kte pown sme.. >_<

      BalasPadam
    25. >> BENA:

      yewp cari inisetif lain..huhu~

      BalasPadam
    26. memang ada 'orang-orang' yang percaya pada 'khasiat' air kencing ni..

      kalau ada cara yang lebih baik..lebih baik gunakan penawar yang lain kan?

      BalasPadam
    27. yup... air kencing najis hukumnya kan?

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728