Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Tiket Derita

    Binaan daripada sebuah keruntuhan, segalanya mungkin… semalam adalah bahagia yang membuatkan kamu gembira, tersenyum, tertawa.

    Dan jika hari ini perjalanan hidup kamu disulami rasa yang tidak kamu senangi; yang membuatkan kamu lemas dalam hujan air mata, maka bersyukurlah. Ia pasti mengajarkan kamu akan sesuatu. Perginya kebahagiaan semalam adalah sejurus hadirnya derita di hari ini, maka yakinlah bahawa derita ini juga pasti akan berlalu pergi!

    Untuk melangkah hari-hari mendatang pastinya memberikan kesan yang mendalam. Kamu bangun dengan seribu luka, bukan bererti kamu mengheret segala duka. Bangun dengan segala kekuatan yang ada, bukan omongan kosong yang tak memberikan sebarang makna! Usah melemahkan diri dengan jutaan alasan yang sedikitpun tidak membantu keadaan.

    kamu adalah apa yang kamu fikirkan tentang diri kamu, lantas usah lagi berlengah dalam mencipta keyakinan, kamu harus yakin!

    P/s : Kecewa itu bukan tiket untuk selamanya kamu berada di atas bangku derita!

    32 ulasan:

    1. ish awk..gmbr tu sexy la...;)

      keyakinan yaang dibina dengan kata-kata disulami perbuatan pasti lebih kukuh binaannya kan awk?

      :)

      BalasPadam
    2. >> student:

      Opppsss....!!
      hehe sowy2, sexy yew :P

      hmm,
      klw kta2 selari ngn prbuatan,
      insyaallah kukuh binaanny~

      ^^,

      BalasPadam
    3. kte adalah manusia, berbuat kesalahan dan memaafkan adalah keperluannya untuk mempelajari tentang kehidupan.

      kekukuhan binaan jua bergantung kepada kesediaan pembinanya untuk mengukuhkan binaan itu..

      :)

      BalasPadam
    4. >> student:

      mmbuat ksilapan tu ftrah,
      cuma silapny bila kte xnk mngakui ksilapan
      dan xcuba perbetulkan ksilapan..

      ^^,

      manusia mdh lupa,
      jd bg yg ingt,
      ingat mngingatilah utk kbaikan(:

      BalasPadam
    5. kesilapan yg dibuat memang perlu diperbetulkan..

      "kesilapan itu umpama bulatan, jika tidak dibetulkan kesilapan itu akan berlaku lagi..dan lagi.."

      apabila buat silap, saling bermaafan lah..:)

      kadangkala untuk memperingati pun, perlu cara paling lembut dan 'hikmah' kerana kita mahukan penyelesaian, bukan bersifat menyalahkan.

      :)

      BalasPadam
    6. hikmah itu mahal.
      ada tegur ada syg.
      ada korban ada syg.

      :)

      BalasPadam
    7. sukanya ngn blog ni.. ade katak n luv kaler ijau.. cumel2.. huhu!

      tiket derita? cikgu ni.. sgt puitis orgnya... huk2. kanak2 mcm sy lambat pickup... huk3

      BalasPadam
    8. >> mujahid cinta:

      hehe, klw mninggal,
      kte doa2kn yg trbaik,
      buat thlil :)

      BalasPadam
    9. >> A+z+i+E = AziE:

      er..hehe~
      lame da bela katak tu,
      org pnggil katak pisang xmsak :)

      bkan puitis pn cikgu azie,
      contengan yg mngaru2 aja,
      hhuhuhuuu..(:

      BalasPadam
    10. syg terkorban, kamu cari lah yg ke-4..huk3..

      BalasPadam
    11. >> student:

      mlas nk cari2,
      amik jew mane2 skndel yg dew..
      ehee~ ^^,

      BalasPadam
    12. ok, amik la mane2 pun...

      suka sgt la tu dgn skandal2..

      ;p

      BalasPadam
    13. ok, amik la mane2 pun...

      suka sgt la tu dgn skandal2..

      ;p

      BalasPadam
    14. >> student:

      really???
      oh, thanx!

      ^^,

      BalasPadam
    15. ok, kalau itu yg dimahukan...

      BalasPadam
    16. k.ayu..ayt..memg ckgu bm ah.! ad class! :)

      "bgn dgn sgale duka, bkn mengheret sgla duka"

      i like..hee. motivasi kot. dh. rase besemgat lalu nk stdy..!

      gud lap exm kak :)

      BalasPadam
    17. created with my lappy . .
      lalalala~

      BalasPadam
    18. >> syazwa:

      uiks2 wanie sayae..
      nei ngepom dh nei, hee~

      all d best yew xm nnt,
      sgt jelez paper kmu tngl 1 jah ag!
      :(

      BalasPadam
    19. >> iEyDaIsMyNamE:

      pnjam la sat noe..
      huhuhu kdkot! :P

      BalasPadam
    20. >> mujahid cinta:

      uiks..!
      nape gtu tu?..hehe~

      BalasPadam
    21. >> iEyDaIsMyNamE:

      hehehee~
      btw, thanx dear fwenz!!

      ^^,

      BalasPadam
    22. tskde pe hehe rindu kat ahs ja kuang3

      BalasPadam
    23. >> mujahid_cinta:

      ha??
      huhu adey,
      blog ini jga mrndui
      knjungan pmbaca2...

      ^^,

      BalasPadam
    24. >> mujahid_cinta:

      ha??
      apew tu?? huhuu~

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728