Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Oh Si Mulut Longkang

    Kalau kamu gaduh dengan seseorang, atau dalam kata sopannya ada 'perselisihan faham' kemudian orang tu menjaja cerita tersebut dengan menunding jari ke arah kamu, menyatakan bahawa dia tidak bersalah, meletakkan 100% kesalahan di bahu kamu, mengutuk mengata kamu bagai segalanya salah kamu..

    Selama ni orang lain yang tanggung perangai dia tu dan sekarang terkena pula atas batang hidung kamu, dihebohkannya cerita kepada rakyat satu taman untuk mendapat sokongan dan simpati tanpa memikirkan sedetikpun tentang kamu, apa yang kamu akan rasa?

    Orang tu mungkin terlupa bahawa kamu telah banyak bertolak ansur, cuba memahami kelemahan dia, sentiasa membantunya dalam segala hal yang termampu sehinggakan dalam dewan peperiksaan final pun jawapan kamu adalah milik dia!

    Kamu tak pernah berkira-kira dalam tiap apa yang dihulurkan namun dia sering mengungkit tentang apa yang kamu terima dan dia seolah-olah berbangga tentang apa yang dihulurkan kepada kamu walhal dia sepatutnya malu untuk mengungkit sekiranya dihitung kira dengan apa yang diterimanya!

    P/s : Kalau terjadi pada saya, saya akan cakap; "Hey mulut longkang, jaga mulut kamu!"

    17 ulasan:

    1. sebab tu adalah hakikat. Lebih baik buat xtau je.. kalau x, kte pun mcm dia.. kan..

      BalasPadam
    2. >> skieyn:

      ase nk karate jep owg gtu skieyn,
      ske ngat bsukkan nme owg len~

      BalasPadam
    3. kalau nuyu, jangan wat baik lagi kat org cam tue.. org cam tue, org xsedr diri..

      BalasPadam
    4. >> cikgu ainura:

      wt baek ngn owg tu,
      meby mmkan dri kte sndrik~
      hhu~

      BalasPadam
    5. begin with the end.
      kita mahu tambah masalah atau selesaikan?

      kebenaran pasti akan muncul, cuba berlembut dulu jika tak boleh jua.. "karate aje"

      :)

      BalasPadam
    6. >> student:

      nsib baek xkene kt sye,
      lw kne kt sye, sy kc cabai jep mlut die :D

      BalasPadam
    7. aku suke org mulut longkang..kahkhakhak

      BalasPadam
    8. >> Nazz@Purple:

      hehe, t kne g mnuntut ilmu karate dlu :D

      BalasPadam
    9. hii
      cempaka datang
      add cempaka juga ya

      BalasPadam
    10. >>Cempaka R.Minta:

      thanks cmpaka,
      SELAMAT DATANG..

      add apa ya?

      BalasPadam
    11. bg cabai smpai dia menangis 1 hari 1 malam!

      ;p

      BalasPadam
    12. >> student:

      tnggu mse die cri pasal ngn sye,
      hehhe...

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728