Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Awak Marah Saya?


    Marah? Saya minta maaf. Saya bukan nak sakitkan hati awak, tapi kadang-kadang saya juga nak lari daripada melukakan hati saya sendiri. Bukan saya penat dengan semua tu, tapi saya takut saya jemu. Saya tak ganggu awak pun kan? saya hanya buat sesuatu untuk buat hati saya tenang. Saya tak suruh awak buat apa, sebab saya yang akan buat. 



    Betul ni, saya bukan nak skitkan hati awak, tak mengapa, saya faham. Saya faham terkadang kita hanya fikir sakit kita sedang kita lupa tentang yang lain. lama saya fikir, macam mana nak buat, kemudian saya buat. dah lama, tapi sekarang baru awak perasan kan? dan awak pun tahu apa maknanya bila sekarang baru awak perasan kan? Tak apa, saya faham, terkadang kita terlupa dan mungkin jua terleka tentang yang lain bila kita hanya fikir nak sangat orang ingat semua tentang kita kan?

    kalau awak rasa megah dengan apa yang awak miliki, saya nak awak tahu satu perkara sahaja; saya tak pernah nak ambik peduli pun tentang apa yang awak ada, tentang apa yang awak buat seolah-olah menunjuk-nunjuk untuk perkhabaran satu dunia. bukan saya tak mampu peroleh, tapi saya tak mahu, sebab saya tahu siapa saya dan saya tahu saya nak jadi  apa. Hanya itu.

    “Seorang teman yang jika engkau temui akan mengingatkanmu akan kewajibanmu terhadap Allah itu lebih baik bagimu dari seorang teman yang selalu memberimu segenggam dinar.” Hassan Basri

    18 ulasan:

    1. huhu..
      insyaallah..
      thanx muiz..
      =)

      BalasPadam
    2. salam..
      bunyi mcm merajuk je..kawan yg di sayangi dah sakiti hati?
      Maafkanlah, kemaafan dendam yg terindah..^_^

      BalasPadam
    3. tengah kontrantasi ke ni?
      mengalah tak bererti kalah..

      BalasPadam
    4. >>shaniza..

      ntahla sis,
      susa nk fham org trkdg ptus asa..
      kte xpna nk dndam tp kdg2 nk jg dia fham situasi kte..huhu..

      BalasPadam
    5. akak 'SMM',
      hmm btol tue, mngalah xb'erti kalah..
      hope i can handle it nicely! =)

      BalasPadam
    6. Assalamualikum! Your blog is very nice. The images are very beautiful. God is Great. Best wishes.

      http://www.thedynamicnature.com

      BalasPadam
    7. TQ mahmood..
      ALLAH is GREAT..
      =)

      BalasPadam
    8. kadang2 kita xtau ape yg kita buat .
      ingat lah . sentiasa buat yang terbaik dalam hidup ea . hee

      BalasPadam
    9. mudah sgt awak tinggalkan saya.

      bangang.tahu?

      BalasPadam
    10. ini namanya asam garam kehidupan..tapi seringkali org lupa..gulanya mana??:)

      BalasPadam
    11. sy tak marah awak

      serius tak tipu

      BalasPadam
    12. @Anisa Hang Tuah
      bbeh, jum betulkan mana yang salah,
      kita lupakan kisah lama.. can?

      BalasPadam
    13. @uyaitusaya
      gula letak dalam balang,
      takut semut masuk ;)

      BalasPadam
    14. insyaallah..dengan niat yg ikhlas..ALLAH sentiasa bersama kita..
      d^_^b

      BalasPadam
    15. insyaallah..dengan niat yg ikhlas..ALLAH sentiasa bersama kita..
      d^_^b

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728