Header Ads

ad728
  • Latest Posts

    Awak Marah Saya?


    Marah? Saya minta maaf. Saya bukan nak sakitkan hati awak, tapi kadang-kadang saya juga nak lari daripada melukakan hati saya sendiri. Bukan saya penat dengan semua tu, tapi saya takut saya jemu. Saya tak ganggu awak pun kan? saya hanya buat sesuatu untuk buat hati saya tenang. Saya tak suruh awak buat apa, sebab saya yang akan buat. 



    Betul ni, saya bukan nak skitkan hati awak, tak mengapa, saya faham. Saya faham terkadang kita hanya fikir sakit kita sedang kita lupa tentang yang lain. lama saya fikir, macam mana nak buat, kemudian saya buat. dah lama, tapi sekarang baru awak perasan kan? dan awak pun tahu apa maknanya bila sekarang baru awak perasan kan? Tak apa, saya faham, terkadang kita terlupa dan mungkin jua terleka tentang yang lain bila kita hanya fikir nak sangat orang ingat semua tentang kita kan?

    kalau awak rasa megah dengan apa yang awak miliki, saya nak awak tahu satu perkara sahaja; saya tak pernah nak ambik peduli pun tentang apa yang awak ada, tentang apa yang awak buat seolah-olah menunjuk-nunjuk untuk perkhabaran satu dunia. bukan saya tak mampu peroleh, tapi saya tak mahu, sebab saya tahu siapa saya dan saya tahu saya nak jadi  apa. Hanya itu.

    “Seorang teman yang jika engkau temui akan mengingatkanmu akan kewajibanmu terhadap Allah itu lebih baik bagimu dari seorang teman yang selalu memberimu segenggam dinar.” Hassan Basri

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728